لزوم پیوند ‌اندیشه‌های امام حسین(ع) با چهل سالگی انقلاب
کد خبر: 3745543
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

لزوم پیوند ‌اندیشه‌های امام حسین(ع) با چهل سالگی انقلاب

گروه اجتماعی ــ سرپرست کانون های مساجد گیلان با تأکید بر لزوم تبیین اندیشه‌های امام حسین(ع) و پیوند زدن آن با چهل سالگی انقلاب، اظهار کرد: شور حسینی باید با شعور حسینی همراه باشد.

لزوم پیوند زدن اندیشه‌های امام حسین(ع) با چهل سالگی انقلاب

حسن وحدتی پور، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه محرم ماهی است که همه اقشار زیر پرچم حسینی جمع می‌شوند، اظهار کرد: محرم ماه اتحاد، وحدت، همدلی و انسجام همه ادیان در مقابل ظلم و ظالم است و رخداد عاشورا فرهنگی جاودان و نقشه راه سعادت و جاودانگی است.

وی با اشاره به اینکه محرم نماد مظلومیت یاران دین الهی است، افزود: عزاداری ماه محرم در راستای انتقال مناسب فلسفه و فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین(ع) به نسل جوان امروزی است.

وحدتی پور زنده نگه داشتن نهضت حسینی را از فلسفه‌های سازنده و تربیتی آن دانست و تصریح کرد: الهام بخشیدن روح انقلابی و ستم‌ستیزی، پیوند عمیق عاطفی بین امت و الگوهای راستین، اقامه مجلس دینی در سطح وسیع و آشنا شدن توده‌ها با معارف دینی از دیگر فلسفه‌های سازنده و تربیتی نهضت عاشورا است.

برپایی کارگاه قصه‌گویی «کودکان عاشورایی» در کانون های مساجد گیلان

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان گیلان از آمادگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استقبال از ماه محرم و برپایی مراسم‌ عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) خبر داد و بیان کرد: باید از ظرفیت کانون‌های مساجد در جهت تقویت فرهنگ دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی بهره برد.

وحدتی پور با تأکید بر لزوم تبیین اندیشه‌های امام حسین(ع) و پیوند زدن آن با چهل سالگی انقلاب، اظهار کرد: شور حسینی باید با شعور حسینی همراه باشد و متولیان مسجد با برنامه‌‌ریزی درست در راستای ارتقای آگاهی مردم در برپایی عزاداری‌های صحیح حسینی تلاش کنند.

وی برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و کتابخوانی با موضوع محرم، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اهدای پرده و بنر محرم به کانون‌های مساجد، پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره‌های دینی و اعتقادی در مساجد و برپایی حلقه‌های معرفت با محوریت فرهنگ عاشورا و انتظار با حضور مردم و مبلغین را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده کانون‌های مساجد در ایام محرم اعلام کرد.

سرپرست کانون‌‌های مساجد گیلان تصریح کرد: قرائت زیارت عاشورا در مساجد، تشکیل حلقه‌های چهره به چهره، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری کارگاه نقاشی تصویر عاشورا، برپایی کارگاه قصه‌گویی با عنوان «کودکان عاشورایی» به منظور آشناسازی کودکان با شهدای دشت کربلا از دیگر برنامه‌های محرم است.

انتهای پیام

captcha