قرآنیان منادی پیام برادری و مهربانی قرآن باشند
کد خبر: 3745547
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

قرآنیان منادی پیام برادری و مهربانی قرآن باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان در همایش «قرآنیان عاشورایی» با بیان اینکه قرآن منادی برادری و رحمت و مهربانی و امید و بصیرت و آگاهی است، گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند دشمن سعی می‌کند مردم را بدبین و مأیوس کنند و جدال و اختلاف ایجاد کند، قرآنیان باید منادی پیام برادری و مهربانی قرآن باشند و پرشتاب‌تر در این مسیر گام بردارند.

قرآنیان در جنگ رسانه‌ای دشمن منادی پیام برادری و مهربانی قرآن باشند

به گزارش ایکنا از خوزستان، همایش «قرآنیان عاشورایی» آیین تکریم از قاریان طرح ختم محوری قرآن در ماه رمضان، امروز دوشنبه 19 شهریورماه در دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
این مراسم با تلاوت سید فؤاد شوکاوی و محمدعلی عساکره آغاز شد و پس از آن حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان، با اشاره به سخنی از حضرت علی(ع) درباره جایگاه قرآنیان گفت: ایشان فرمودند: «در روز قیامت هر کس گرفتار بذری است که افشانده و گرفتار عاقبت کاری است که انجام داده، مگر کسی که بذر قرآن افشانده است.» در روز قیامت ابتلائات انسان به کار و مسئولیتی که بر دوش او بود، برمی‌گردد. در این روز از نعمت‌ها سؤال خواهد شد و تنها کسانی که در دنیا سروکارشان با قرآن بود، در امنیت خواهند بود.
وی اظهار کرد: تلاش کنیم جزء پیروان قرآن باشیم تا به امنیت برسیم. قرآنیان در روز قیامت دچار ابتلاء نمی‌شوند چرا که آنها موجبات امنیت فردی و اجتماعی را به وسیله قرآن ایجاد می‌کنند. آنها در دنیا نور منتشر کردند. قرآن کریم نور است.
بلک اظهار کرد: در نظام اسلامی ما خداوند نعمت‌هایی به ما عطا کرده است که بهره‌مندی از قرآن بیش از لمس و رؤیت و صوت است؛ امروز قاری ما یک سفیر است. قاریان ما در خارج از مرزهای کشور نماینده انقلاب اسلامی، مکتب تشیع و نماینده دلدادگی این مکتب به قرآن کریم هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی بهره‌مندی ما از قرآن طول، عرض و عمق پیدا کرده است، تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری بر توجه به جنگ رسانه‌ای دشمن تأکید دارند. آیا ما از قرآن رسانه‌ای رساتر و بهتر داریم؟ شما افسران این عرصه هستید پس باید وظایف و تکالیف خود را در این عرصه خطیر بدانید. قاری ما امروز علاوه بر تلاوت یک رسانه بزرگ الهی در دست دارد که باید به وظیفه خود در قبال آن عمل کند. همانطور که رهبر انقلاب فرمودند دشمن سعی می‌کند مردم را بدبین و مأیوس کنند و جدال و اختلاف ایجاد کند، و قرآن منادی برادری و رحمت و مهربانی و امید و بصیرت و آگاهی است. ان شاءالله قاریان و تالیان و مجموعه‌های قرآنی ما وظیفه‌های خود را بدانند و پرشتاب‌تر در این مسیر گام بردارند.وی در ادامه با اشاره به طرح ختم محوری قرآن در ماه رمضان، گفت: قاریان تلاش و مجاهدت قابل تقدیری در این طرح انجام دادند و این تلاش نتیجه هم‌افزایی و یک کار چند جانبه بود که یکی از ارکان آن صدا و سیمای استان است. رکن بعدی قاریان و تالیان ما بودند که با زبان روزه و در گرمای هوای اهواز این طرح را اجرا کردند. یک بخش نیز به ائمه جمعه در شهرستان‌ها برمی‌گردد که حضور و هدایت‌گری آنها قابل تقدیر است.
بلک افزود: بناست ما خادمان یک ملتی باشیم که صحنه اصلی کار به دست آنهاست. از مردم هم که به خاطر رضای خدا آمدند و قرآن را در فضایی تلاوت کردند که برای مردم آموزنده باشد، تقدیر می‌کنم. امیدوارم این سنت رو به رشد باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان در پایان از مشارکت اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی خوزستان در برگزاری این برنامه قدردانی کرد.
در پایان این برنامه از قاریان و مرتلان برنامه «سی جزء، سی شهر» سیمای استان خوزستان تقدیر شد.

انتهای پیام

captcha