سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 140 بقعه خراسان رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 3745555
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 140 بقعه خراسان رضوی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 140 بقعه متبرکه استان در ایام محرم و صفر خبر داد.

طرح بصیرت عاشورایی در 140 بقعه متبرکه برگزار می‌شود
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری بصیرت عاشورایی که در محل این اداره کل برگزار شد، بیان کرد: برنامه‌های متعددی در بقاع متبرکه به عنوان پایگاه فرهنگی همه ساله از سوی اداره اوقاف برگزار می شود که از آن جمله می توان به برنامه هایی چون آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی، دهه ولایت و بصیرت عاشورایی اشاره کرد.
وی ادامه داد: 140 بقعه متبرکه برگزار کننده طرح سوگواره بصیرت عاشورایی هستند، علاوه براین به منظور اجرای بهتر برنامه، اقداماتی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به فضاسازی و سیاه‌پوش کردن تمامی بقاع متبرکه مجری طرح اشاره کرد.
ایزدی با بیان اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی به مدت دو ماه در ماه‌های محرم و صفر برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه فرهنگی به صورت پوسترهای نمایشگاهی، در بقاع متبرکه، جهت انتقال معارف حسینی، اعزام 167 مبلغ جهت همکاری در اجرای برنامه‌ها، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی خیمه معرفت از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ابراز کرد: مراسم افتتاحیه طرح بصیرت عاشورایی همزمان با اول محرم در مهدیه امام خامنه‌ای برگزار و در دومین روز از ماه عزای حسینی(ع) مراسم لبیک یا حسین(ع) با حضور آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در شهرک شهید رجایی برگزار خواهد شد.
وی افزود: مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) در بقاع متبرکه استان و به صورت شاخص و استانی در امامزاده سید حمزه(ع) شهرستان کاشمر همزمان با چهارم محرم پیش بینی شده است.
ایزدی، برگزاری همایش «احلی من العسل» را از دیگر برنامه‌های بصیرت عاشورایی برشمرد و گفت: این مراسم یادبود حضرت قاسم بن حسن(ع) ششم محرم در بقعه متبرکه بی بی حسنیه(س) تربت حیدریه با حضور نوجوانان تدارک دیده شده است.
وی اضافه کرد: مراسم عاشورای حسینی(ع) در موقوفه عبدالله رضوی و مراسم رهروان زینبی ویژه بانوان همزمان با 12 محرم در آستان مقدس امامزاده شعیب(ع) سبزوار برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در خصوص برنامه‌های ماه صفر، اظهار کرد: همزمان با سالروز ورود کاروان اسرا به شام مراسم «منشور عزت در کاخ ذلت» در شهرستان تربت حیدریه برگزار می شود.
وی افزود: در آستانه فرا رسیدن اربعین، برپایی موکب در کربلا مانند سال گذشته به منظور ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به زائران پیاده امام حسین(ع) در دستور کار است.
ایزدی برگزاری همایش« لبیک یا رسول الله(ص)» را از جمله برنامه های ماه صفر برشمرد و گفت: این مراسم همزمان با 28 صفر با حضور عزادارن به صورت استانی و ویژه در بقعه متبرکه امامزاده سید عبدالله(ع) شهرستان جغتای برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: برنامه استقبال از زائران پیاده امام رضا(ع) در دهه پایانی سفر با عنوان «قدم های آسمانی تا امام مهربانی» همراه با ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی از جمله برنامه های بصیرت عاشورایی است که از محل موقوفات مرتبط با این ایام اجرا می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ابراز کرد: بیش از هشتصد نیت در ثبت موقوفات وجود دارد و از هشت هزار موقوفه ثبت شده چهار هزار مرتبط با ایام عزاداری، روضه خوانی و اطعام است.
وی بیان کرد: حدود سه هزار مراسم عزاداری در سطح استان برگزار می شود که تأمین اعتبار آن از محل نذورات، موقوفات مرتبط با نیت عزاداری و کمک خیران است.
ایزدی با اشاره به تأکیدات رهبری در خصوص نگاه ویژه به حاشیه شهر، اظهار کرد: اکثر مراسمات عزاداری مانند لبیک یا حسین(ع) و رهروان زینبی و .. در حاشیه شهر برگزار خواهد شد ضمن اینکه مساعدت به مساجد و هیئات مذهبی حاشیه شهر در دستور کار است.
یاد آور می شود؛ شماره کارت 6037997178399680 به نام اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و شماره حساب 0349123975005 به منظور کمک‌های نقدی خیران برای پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام

 

captcha