پیرغلامان حسینی؛ چراغ روشن عزاداری‌ها
کد خبر: 3745559
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

پیرغلامان حسینی؛ چراغ روشن عزاداری‌ها

گروه اجتماعی ــ شهردار زنجان با اشاره به اینکه محرم تلنگری برای آشنایی با مکتب عاشورا است، گفت: پیرغلامان حسینی، چراغ روشن عزاداری‌ها هستند.

پیرغلامان حسینی؛ چراغ روشن عزاداری‌هابه گزارش ایکنا از زنجان، مسیح‌الله معصومی، شهردار زنجان شامگاه یکشنبه، 18 شهریورماه در آئین تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی این استان اظهار کرد: ایران در منطقه‌ای مستقر است که به نام کشور مسلمان و شیعه شهرت یافته که در این میان استان زنجان، از دیرباز به نام شهر شور و شعور حسینی شناخته شده بود.
وی با اشاره به اینکه عزاداری مردم زنجان نه تنها در ایران بلکه در جهان شهرت دارد، بیان کرد: سوزی که در مداحان آذری زبان به واسطه لحن، صوت و اشعار ویژه دارند، زبان‌زد خاص و عام است.
شهردار زنجان ادامه داد: پیرغلامان حسینی افرادی هستند که چراغ محافل عزاداری را روشن کرده‌اند که با ارادات و شناختی که نسبت به اباعبدالله (ع) دارند همواره خواهان ارائه این شناخت به سایر شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری هستند.
وی با اشاره به اینکه امسال میزبان پنجمین سال تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی استان است عنوان کرد: این کار به‌منظور پاسداشت خدمات پیرغلامان و ترویج راه و روش آن‌ها در بین جوانان انجام می‌شود.
معصومی ‌محرم را تلنگری برای انسان دانست و گفت: اگر خواهان ترسیم افقی روشن برای خانواده و کشورمان هستیم باید به مفاهیم عاشورا توجه عمیقی داشته باشیم؛ چراکه این توجه موجب سعادت دنیا و آخرت بندگان می‌شود .
در ادامه، سجاد خدایی، عضو شورای شهر زنجان نیز اظهار کرد: راهپیمایی اربعین حسینی نماد وحدت و انسجام مسلمانان است که شکوه و عظمت بالای این مراسم در سال‌های اخیر کانون توجه در جهان شده است.
‌خدایی اظهار کرد: به فرموده امام راحل این محرم و صفر است که موجب زنده ‌نگه داشتن اسلام شده است؛ وقتی نام محرم می‌آید همگی مشتاق و مهیای حضور در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی می‌شوند.
وی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین پیام عاشورا را به جهانیان مخابره می‌کند که این به برکت محرم و صفر است و سبب زنده نگه داشتن مکتب اسلام می‌شود.
عضو شورای شهر زنجان اظهار کرد: مراسم تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی باید با شکوه خاصی برگزار شود چرا که استان زنجان به دلیل شهره بودن به پایتخت شور و شعور حسینی اهتمام ویژه‌ای جهت پاسداشت این خادمان حسینی داشته و دارد.
انتهای پیام
captcha