هیئت‌های مذهبی؛ مؤثرترین شبکه دینی، اجتماعی و مردمی
کد خبر: 3745571
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

هیئت‌های مذهبی؛ مؤثرترین شبکه دینی، اجتماعی و مردمی

گروه معارف - معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: هیئت‌های مذهبی موثرترین شبکه دینی، اجتماعی و مردمی است که با هیچ دستگاه و سیستم نظارتی قابل مقایسه نیست.

هیات‌های مذهبی موثرترین شبکه دینی، اجتماعی و مردمی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی شامگاه روز گذشته، 18 شهریور ماه در مراسم اهدای پرچم به هیئت‌های عزاداری سراسر کشور و دیگر کشورها در حرم مطهر امام رضا(ع) در خصوص اهمیت ماه محرم گفت: مناسبت‌های مختلفی همچون شب‌های قدر، دهه ولایت و امامت، ایام ذی‌الحجه و... در تقویم شیعی اسلامی وجود دارد که هر کدام در جای خود ارزشمند است.
وی ادامه داد: در بین همه این مناسبت‌ها، مناسبتی است که عطر و بوی خاصی دارد و آن مناسبت محرم است. جنس غم حسین(ع) فرق دارد. این چه نامی است که به محض اینکه صدای یک قافله به گوش می رسد، دل ها می لرزد و همه به تکاپو می افتند تا به نحوی در مقابل امام حسین(ع) عرض ارادت کنند.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: هر چه داریم از حسین(ع) و رشادت‌های اوست. امروز هم اگر عزت و افتخاری برای این ملت شریف وجود دارد، به برکت آوازه بلند حسین(ع) است.
حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: توجه داشته باشید که دشمنان اسلام چگونه این عزاداری ها و تعزیه ها را با این عناوینی که گریه کردن بر رویدادی که در هزار و چند سال پیش اتفاق افتاده است، هدف قرار می دهند تا آن ها را بی خاصیت و کم اثر جلوه دهند؛ اگر گریه کردن بی‌اثر است، شما چرا می‌ترسید؟
وی خطاب به هیات های مذهبی اظهار کرد: شاکله اصلی این ماموریت خطیر بر گردن شما هیات‌های مذهبی گذاشته شده است. امروز هیات های مذهبی در نظام جمهوری اسلامی ایران گسترده ترین و مؤثرترین شبکه دینی، اجتماعی و مردمی است که با هیچ دستگاه و نظارتی قابل مقایسه نیست.
معاون تبلیغات  اسلامی آستان قدس رضوی افزود: این علم و پرچم عزاداری که شما بر دوش گرفتید و جوانان ارادتمدی که دو ماه محرم و صفر با نام حسین(ع) سینه می زنند و عشق و علاقه خود را به ساحت مقدس اهل بیت(ع) نشان می دهند، واقعا برای دشمنان ترس دارد.
حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: امروز در آستانه اربعین حسینی هستیم و آن میزبانی که کشور دوست و همسایه ما، عراق، در ایام محرم و صفر از عاشقان امام حسین(ع)در کربلا معلی می کند، دنیا را به شگفتی آورده است. در آستانه اربعین حسینی فتنه اختلاف میان این و آن شعله ور می شود؛ بنابراین این عزاداری ها و این ارزش ها برای دشمنان رعب آور است.
وی ادامه داد: امروز در این مراسم بیش از 300 هیات مذهبی از سراسر کشور و همچنین از 10 کشور اسلامی حضور به هم رساندند تا از امام رضا(ع) پرچم عزاداری و اجازه این مراسم را بگیرند. حدودا 240 هیات از شهرستان ها از 20 استان و 60 هیات از هیات‌های مجاور امام رضا(ع) هستند.همچنین میزبان 10 هیات نیز از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، بحرین، عربستان و... هستیم.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: تاکنون برای دریافت پرچم‌های عزاداری از این آستان متبرک در دفتر ثبت هیات‌های مذهبی امام رضا(ع) بیش از 6000 هیات ثبت نام کرده‌اند. تمام این هیئت‌ها تحت نظارت و پایش ارزیابان آستان مقدس امام رضا(ع) هستند. مجوز این عزاداری‌ها در این آستان صادر می‌شود؛ بعد از احراز این مولفه‌ها و شاخص‌ها، به عنوان یک هیئت تراز این پرچم را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Sheni
|
Germany
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۰۸:۱۹
0
0
عالی
captcha