جریان خاص داخلی در مسئله زائران عراقی آب به آسیاب دشمن ریخت/ رد ادعاها توسط دستگاه‌های امنیتی/ برخورد شدید با موارد معدود قبلی
کد خبر: 3745579
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
پژمان‌فر در گفت‌وگو با ایکنا:

جریان خاص داخلی در مسئله زائران عراقی آب به آسیاب دشمن ریخت/ رد ادعاها توسط دستگاه‌های امنیتی/ برخورد شدید با موارد معدود قبلی

گروه سیاسی ــ نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه گزارش دستگاه‌های مختلف امنیتی و سایر نهادهای متولی، اخبار مربوط به فساد اخلاقی در بین زائران عراقی در ایران را رد می‌کند، تصریح کرد: یک جریان خاص در داخل کشور با وجود اینکه جدیتی در مشهد برای مقابله با مسئله وجود داشت، در کنار جریان استکبار قرار گرفت و آب به آسیاب دشمن ریخت.

جریان خاص داخلی در مسئله زائران عراقی آب به آسیاب دشمن ریخت/ رد ادعاها توسط دستگاه‌های امنیتی/ اعلام شکایت علیه طراحانحجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، رئیس فراکسیون قرآن‌، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس که با پیشنهاد وی درباره حواشی و مسائل مطرح‌شده درباره زائران عراقی تشکیل شده، گفت: با توجه به شایعات مربوط به حضور زائران عراقی در ایران به ویژه شهر مشهد که حوزه انتخابیه اینجانب است، پیشنهاد تشکیل جلسه را مطرح کردم.

وی با بیان اینکه در این جلسه نماینده وزارت اطلاعات، ناجا، حج و زیارت، پلیس امنیت و سایر دستگاه‌های مسئول گزارش‌های خوبی ارائه کردند، تصریح کرد: اولین نشانه‌های این خط کاملاً سیاسی در سال 94 با گزارش روزنامه «گاردین» درباره زائران عراقی در ایران شکل گرفت و مشخص شد که اهداف خاصی در این ارتباط دنبال می‌شود.

پژمان‌فر، متهم‌کردن جریان تشیع در داخل ایران و عراق به فساد را هدف نخست این خبرسازی‌ عنوان کرد و گفت: آن‌ها تلاش می‌کنند وانمود کنند که شیعیان حتی در سفرهای زیارتی خود نیز به دنبال کارهای غیراخلاقی هستند.

نماینده مردم مشهد با بیان اینکه هدف دوم، تیر‌ه‌سازی روابط ایران و عراق بود، گفت: روابط دو کشور رو به توسعه است و مردم دو کشور روابط عاطفی خوبی با هم برقرار کرده‌اند و همین پیوند عاطفی، راهپیمایی عظیم اربعین را رقم زده است.

رئیس فراکسیون قرآن مجلس در ادامه با یادآوری اینکه روزنامه «الشرق الاوسط» در گزارشی عکس این مسئله را مطرح کرد، گفت: این روزنامه تلاش کرد که زائران ایرانی را که در اربعین به عراق سفر می‌کنند، به فساد اخلاق و سوءاستفاده از زنان عراقی متهم کند.

وی افزود: همان زمان و به دنبال الشرق الاوسط، در دفتر بنده در مشهد، کارگروهی برای بررسی مسئله تشکیل شد و ما ضمن اینکه گزارش‌های مردمی را بررسی کردیم، به شکل میدانی نیز نسبت به راستی‌آزمایی مسئله اقدام کردیم و مشخص شد که واقعیت ندارد.

این عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه براساس گزارش دستگاه‌های مختلف، 97 درصد زائران عراقی به شکل خانوادگی به ایران سفر می‌کنند و تنها 3 درصد مجرد آن هم آقا و خانم هستند که بخشی از آن‌ها نیز به صورت پیاده در ماه صفر از شلمچه به سمت مشهد حرکت می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به جمیع جهات، جمع‌بندی این بود که این مسئله یک خط خاصی است که با همان اهداف ذکر شده دنبال می‌شود.

پژمان‌فر، یادآور شد: گزارش دستگاه‌های مختلف که امروز ارائه شد، نشان می‌دهد با موارد غیر اخلاقی بسیار معدودی که قبلا وجود داشته، به شدت برخورد شده و این مسئله امروز تقریبا به صفر رسیده است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به بزرگنمایی نام مشهد در این میان از سوی برخی از جریان‌های سیاسی داخلی و دامن زدن به آن اشاره کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که زائران در کنار زیارت، به شهرهای شمالی، اصفهان و شیراز نیز برای سیاحت سفر می‌کنند ولی یک جریان خاص در داخل کشور با وجود اینکه جدیتی در مشهد برای مقابله با مسئله وجود داشت، در کنار جریان استکبار قرار گرفت و آب به آسیاب دشمن ریخت، که بنده از دستگاه‌های امنیتی درخواست کردم با این جریان و روزنامه‌های وابسته به آنها برخورد امنیتی داشته باشند و به زودی نیز علیه آنها طرح شکایت خواهم کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: نکته مهم جلسه این بود که گزارش تمامی دستگاه‌ها از جمله وزارت اطلاعات، حج و زیارت، ناجا و گزارش‌ها و بررسی‌های بنده بر هم منطبق بود و تأکید داشتند که مسئله واقعیت ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه از کمیسیون فرهنگی درخواست کردم درباره این جلسه و مسئله زائران عراقی بیانیه‌ای برای اطلاع مردم صادر کند، تصریح کرد:  مسائل مطرح‌شده از نظر اقتصادی نیز تبعات منفی زیادی برای فعالان در مکان‌های اقامتی و گردشگری مشهد داشته است.

انتهای پیام/

captcha