بهره‌مندی از ظرفیت محرم برای نشان دادن وحدت میان مسلمانان
کد خبر: 3745584
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
رحیمی تصریح کرد؛

بهره‌مندی از ظرفیت محرم برای نشان دادن وحدت میان مسلمانان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان با بیان اینکه موکبهای ما در طریق‌الحسین وحدت و برادری ما را نشان خواهند داد.، گفت: دشمن برای تفرقه میان مسلمانان نفوذ کرده و ما باید از ظرفیت محرم برای نشان دادن وحدت خود استفاده کنیم.

زززززز

به گزارش ایکنا از خوزستان، همایش «قرآنیان عاشورایی»؛ آیین تکریم از قاریان طرح ختم محوری قرآن در ماه رمضان، امروز دوشنبه ۱۹ شهریورماه در دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

در ادامه این مراسم مسلم رحیمی مدیرکل صدا و سیمای استان خوزستان نیز اظهار کرد: برگزاری مراسم ختم محوری قرآن در سی نقطه استان خوزستان در ماه رمضان، یک کار منحصر به فرد است و کسی نمیتواند آن را در سالهای آینده انجام ندهد؛ چرا که در مقابل افکار عمومی قرار میگیرد.

وی با تصریح به دشواری اجرای این طرح با وجود گرمای 73 درجهای در استان و ویژگیهای کار زنده گفت: اگر این دیدگاه مشترک بین صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی نبود، این کار میسر نمیشد. این تعامل و همدلی بین دو نهاد وجود دارد و این کارهای بسیار خوب در حال انجام است.

رحیمی با اشاره به استقبال استانها در برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن گفت: اغلب شهرستانها در همان مکان جزء به جزء شروع به تلاوت قرآن میکردند تا نوبت پخش زنده آنها در تاریخ تعیین شده برسد. برخی دیگر نیز مفسر دعوت میکردند و این سنت بسیار خوبی است. این کارها باید ادامه پیدا کند و دلسرد نشویم.

مدیرکل صدا و سیمای استان خوزستان در ادامه به ادارهکل تبلیغات اسلامی پیشنهاد داد برنامه قرآنی «نغمه های نورانی» که یک شب در هفته از صدا و سیمای استان پخش میشود، هفتهای یک مرتبه با حضور قاریان در شهرستانهای مختلف استان ضبط شود. همچنین جلسات و مباحثات قرآنی نیز میتواند در این برنامه ترکیبی قرار گیرد. از مهرماه میتوانیم این برنامه را شروع میکنیم.

وی با تصریح به شرایط جنگ رسانهای و تأکید مقام معظم رهبری بر این مسأله گفت: برنامه های قرآنی، مراسمات دینی و عزاداریهای محرم، فرصت خوبیست که باید از آن استفاده کنیم. درباره ماه محرم بنای ما بر این است که دو ساعت در روز در طول دهه محرم آنتن پخش زنده برای شهرستانها و مراسمات عزاداری آنها اختصاص دهیم. خواهش ما از مدیران تبلیغات اسلامی این است که با دعوت از هیئات مذهبی، مراسم عزاداری منسجمی برگزار شود. برای نماز ظهر عاشورا نیز باید هماهنگی انجام دهیم و از ظرفیت محرم و صفر استفاده کنیم.

رحیمی گفت: امشب مراسم عزاداری شهرستان شوشتر به صورت زنده پخش از سیمای استان خواهد شد و همچنین مراسم نصب بیرق امام رضا(ع) نیز با حضور شیعیان عراقی و خوزستانی پخش میشود. این برنامه پیامی است برای کسانی که به دنبال فتنه هستند؛ پیروان اهل بیت(ع) همواره وحدت دارند و موکبهای ما در طریق الحسین وحدت و برادری ما را نشان خواهند داد. دشمن برای تفرقه میان مسلمانان نفوذ کرده و ما باید از ظرفیت محرم برای نشان دادن وحدت خود استفاده کنیم.

انتهای پیام

captcha