آموزش ۷۰ قرآن آموز در خانه «شهدای کربلا» ترکمانچای
کد خبر: 3745585
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

آموزش ۷۰ قرآن آموز در خانه «شهدای کربلا» ترکمانچای

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر خانه قرآن شهدای کربلا ترکمانچای، با بیان اینکه ۷۰ قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم و تفسیر از گرایش‌های آموزشی این خانه قرآن قلمداد می‌شوند.

 آموزش 70 قرآن آموز در خانه «شهدای کربلا» ترکمانچای

گلی سلطانی، مدیر خانه قرآن شهدای کربلا ترکمانچای در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 70 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم و تفسیر از گرایش‌های آموزشی این خانه قرآن قلمداد می شوند.
وی افزود: قرآن کتابى است فوق افکار بشر، کسى تاکنون نتوانسته کتابى همانند آن را بیاورد، این کتاب یک معجزه بزرگ آسمانى است.
وی به پایه‌های سنی قرآن آموزان این خانه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نوجوان و جوان در کلاس های آموزشی حاضر می شوند.
سلطانی، ادامه داد: قرائت قرآن کریم با زبانی فصیح یکی از چالش‌های پیش‌روی یک قاری قرآن است.
مدیر خانه قرآن شهدای کربلا ترکمانچای ضمن بازگو نمودن هدف از تجوید قرآن یادآور شد: هدف تجوید توانا ساختن قارى بر تلاوت زیبا و استوار و تلفظ فصیح حروف قرآن‌ کریم و حفظ زبان از اشتباه در تلاوت است. در حقیقت پاسدارى از الفاظ قرآن‌ کریم در بُعد صوتى آن از اهداف این علم است.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می فرمایند: كسى كه در درونش چيزى از قرآن نيست، دلش مانند خانه ويران است.
سلطانی از ضرورت تفسیر قرآن گفت و تاکید کرد: قرآن كريم، در بيان مطالب، از حداقل الفاظ و جمله‌ها براي قالب ريزی معانی عميق استفاده كرده است. اين كتاب تمام معارفی را كه بشر براي سعادت خويش به آن نيازمند است، در حجم بسيار اندک از الفاظ و عبارات، ارايه كرده است و اين امر سبب شده كه فهم بخشی از آيات نيازمند تأمّل و دقّت بيشتر و تحقيق عميق‌تری برای پی بردن به مقصود خدا باشد و از اين رو ضرورت تفسير را ايجاب می‌كند.

انتهای پیام

captcha