اجرای طرح «ایران مهارت» در ۵۰ دبیرستان خراسان‌شمالی
کد خبر: 3745588
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

اجرای طرح «ایران مهارت» در ۵۰ دبیرستان خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی - سرپرست آموزش وپرورش خراسان‌شمالی گفت: طرح آموزش حرفه‌های مهارتی کوتاه مدت موسوم به «ایران مهارت» در ۵۰ دبیرستان متوسطه اول استان اجرایی می‌شود.

اجرای طرح «ایران مهارت» در 50 دبیرستان متوسطه اول خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل ازروابط عمومی آموزش و پرورش استان، عباس سعیدی، سرپرست آموزش وپرورش خراسان‌شمالی در جلسه اجرایی طرح ایران مهارت اظهارکرد: این طرح به عنوان یک الگو در سطح آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.
وی افزود: اهداف این طرح توسعه و تقویت فرهنگ و کار ومهارت آموزی، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی ، کمک به خلاقیت ونو آوری وکارآفرینی، ایجاد ارتباط بین آموزش رسمی و غیر رسمی در دوره اول متوسطه است.
سعیدی ادامه داد: در مجموع 50 دبیرستان متوسطه اول استان شامل این طرح می‌شوند که علاوه بر مدارس عادی ، مدارس هیات امنایی و غیر دولتی نیز می‌تواند در این طرح شرکت کنند.
وی عنوان کرد: دانش آموزان در این طرح باید 60 ساعت دوره مهارتی را بگذرانند که به دو صورت قابل انجام است که یا در هر پایه از متوسطه دوره اول 60ساعت یا در طول سه پایه متوسطه اول 60ساعت را بگذرانند.
سرپرست آموزش و پرورش خراسان‌شمالی عنوان کرد: گواهی حضور در دوره را به صورت رایگان براساس فرمت موجود در پورتال آموزش پرورش فنی وحرفه ای کشور صادر می شود.

captcha