عشایر، حافظان امنیت کشور هستند
کد خبر: 3745595
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

عشایر، حافظان امنیت کشور هستند

گروه اجتماعی - استاندار مرکزی گفت: خوشبختانه عشایر در سراسر ایران حافظ امنیت کشور و تولید‌کنندگان بی‌دغدغه و بدون ادعای کشور محسوب می‌شوند.

عشایر، حافظان امنیت کشور هستند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی صبح امروز ۱۹ شهریور‌ماه با حضور در جلسه شورای عشایر استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه عشایر در سراسر ایران حافظ امنیت کشور و تولید‌کنندگان بی‌دغدغه و بدون ادعای کشور محسوب می‌شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت عشایر در استان ۷۷۰ خانوار هستند، پنج‌هزار تن تولید گوشت قرمز استان را در قالب ۳۳۰ هزار دام سبک و سنگین بر عهده دارند و این کار بسیار بزرگی است .
استاندار مرکزی تاکید کرد: وظیفه اصلی ایجاب می‌کند به منظور رفع مشکلات عشایر آن‌ها را مورد حمایت قرار دهیم تا در شرایط مناسب مشکلاتشان مرتفع شود.
آقا زاده گفت: یک مجتمع ۱۴ روستایی در شهرستان زرندیه وجود دارد که قرار است آبرسانی آن به طول ۸۵ کیلومتر با اعتباری به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان که دو میلیارد تومان آن بر اساس تعهد سازمان امور عشایری کشور پرداخت شد و دو میلیارد تومان دیگر توسط بنیاد برکت تعهد شده که بیش از ۶۰ درصد آن پرداخت شده است، استان نیز در سال ۹۵ تعهد دومیلیاردی داده که متاسفانه تا به امروز پرداخت نشده است.
وی افزود: در صدد هستیم بتوانیم تعهد استان که از سه سال پیش برای آبرسانی مجتمع ۱۴ روستایی شهرستان زرندیه در نظر گرفته شده است، را عملیاتی کنیم و بتوانیم قدم‌های خوبی را برای رفع مشکلات عشایر برداریم .
استاندار مرکزی بیان کرد: دولت آقای روحانی برای عملیاتی شدن رفع مشکلات عشایر اهتمام و توجه ویژه‌ای دارند به طوری که به عشایر کمک‌های خوبی کرده است.
آقازاده اظهار کرد: در بحث برق، اگر روستایی از جمعیت بالای ۲۰ خانوار برخوردار است، شرکت برق مکلف است، برق‌رسانی را انجام دهد.
وی افزود:جلسه بعدی شورای عشایر استان باید آبان‌ماه سال جاری در محل اسکان عشایر در شهرستان‌های ساوه و زرندیه برگزار شود تا نتایج این جلسه مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار مرکزی گفت: تلاش می‌کنیم پیشنهادات این جلسه عملیاتی و مصوبات جلسه اجرایی و پیگیری شود.
انتهای پیام

captcha