ظرفیت عظیم وقف در رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه
کد خبر: 3745597
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

ظرفیت عظیم وقف در رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه

گروه اجتماعی - مديركل اداره اوقاف و امورخيريه گيلان گفت: فرهنگ وقف ظرفیت عظیمی برای رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه دارد.

وقف ظرفیت عظیمی برای رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه دارد

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علیزاده، مديركل اداره اوقاف و امورخيريه گيلان امروز در دیدار با محمدصادق حسنی، نماینده مردم رشت در مجلس، اظهار کرد: اوقاف یک دستگاه فراجناحی و در خدمت اهل بیت و قرآن کریم است. فرهنگ وقف ظرفیت عظیمی برای رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه دارد.
وی با بیان اینکه حمایت‌های دولت و مجلس در چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، افزود: با وجود همه حمایت‌ها باز هم حمایت مسئولان در تراز سازمان اوقاف نیست.
حجت‌الاسلام علیزاده به کارکردهای فرهنگ وقف، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سنت حسنه وقف در کنار دستاوردهای دینی آن اشاره کرد و گفت: اگر از سنت حسنه وقف حمایت شود، مشکلات کشور در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کمتر خواهد شد.
مديركل اداره اوقاف و امورخيريه گيلان، خواستار حمایت‌های بیشتر نمایندگان مجلس از سنت حسنه وقف شد و تصریح کرد: نمایندگان مجلس در طرح‌های ترویج فرهنگ وقف، می‌توانند به این سازمان کمک کنند.
وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه رشت و حومه، شهر لشت نشا، شهری که تماما موقوفه است واقع شده که با حمایت‌های نمایندگان مردم رشت در مجلس می‌توان نسبت به استفای حقوق موقوفه اقدامات موثرتری انجام داد.
حجت‌الاسلام علیزاده به انجام فعاليت و برنامه‌های متعدد ضمن سال اوقاف و امور خيريه، اشاره کرد و گفت: انجام و برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی از جمله طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی، نشاط معنوی در تابستان، مهر تندرستی با هدف تامين تجهیزات پزشکی مراكز درمانی و بيمارستان‌ها، مهر تحصیلی با هدف كمک به دانش آموزان بی بضاعت همه ساله در سطح کشور و گیلان برگزار می‌شود.
مديركل اداره اوقاف و امورخيريه گيلان کمبود اعتبارات دولتی را از مشکلات ادارات اوقاف استانی برشمرد و گفت: با حجم گسترده فعالیت‌های فرهنگی، نمایندگان مجلس باید تلاش کنند تا در تامین اعتبارات دولتی، سازمان اوقاف توفیق بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

captcha