ساماندهی گلزارهای شهدای استان در دستور کار مسئولان باشد
کد خبر: 3745598
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
در آستانه برگزاری کنگره ۳ هزار شهید قزوین؛

ساماندهی گلزارهای شهدای استان در دستور کار مسئولان باشد

گروه فرهنگی - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در آستانه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار شهید استان قزوین، ساماندهی همهٔ گلزار‌های شهدای سطح استان در دستور کار مسئولان باشد.

 ساماندهی گلزارهای شهدای استان در دستور کار مسئولان باشد

به گزارش ایکنا از قزوین، صبح امروز، نوزدهم شهریورماه غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان قزوین اظهار کرد: قزوین جزو محدود استان‌هایی است که یک‌بار بازسازی گلزارهای شهدای آن به اتمام رسیده ولی با توجه به حوادث طبیعی دچار تخریب‌شده و نیازمند مرمت مجدد است.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ساماندهی 17 گلزار شهدای استان قزوین شروع‌شده و اکنون روند پیشرفت عمرانی آن‌ها مطلوب است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: باید در آستانهٔ برگزاری کنگره ملی بزرگداشت 3 هزار شهید استان قزوین، ساماندهی همهٔ گلزارهای شهدای سطح استان در دستور کار مسئولان باشد.
وی به المان شهدای مفقودالاثر استان قزوین اشاره کرد و افزود: ساخت این المان با توجه به اینکه طراحی‌های آن انجام‌شده نیازمند حمایت جدی مسئولان است.
حقایق‌پور از زحمات شهرداری قزوین در خصوص تعویض سنگ مزار شهدا قدردانی کرد و گفت: این نهاد متقبل شده در سال جاری 100 سنگ با اعتبار یک میلیارد ریال تعویض کند که تاکنون 40 سنگ را انجام داده و مابقی نیز اجرایی خواهد شد.
وی عنوان کرد: همچنین ساخت 20 المان برای شهدایی که در آرامستان دفن شده در دستور کار شهرداری قزوین است و در این راستا اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ابراز کرد: ساماندهی 12 گلزار شهدای گمنام شهرها مانند ضیاءآباد، کوهین، شریفیه، معلم‌کلایه و آبگرم در دستور کار مسئولان مربوطه است.
این مسئول با اشاره به ایجاد روشنایی گلزارهای شهدا مطرح کرد: کارکنان برق در این خصوص اقداماتی را انجام دادند ولی باید این روند با سرعت خوبی عملیاتی شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: طبق قانون، بعد از بازسازی گلزارهای شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران باید نگهداری این گلزارها را بر عهده شهرداری و دهیاری‌ها قرار دهد.
این مسئول بابیان اینکه متأسفانه برخی از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به وظایف قانونی خود را در خصوص نگهداری گلزارهای شهدا انجام نمی‌دهند، مطرح کرد: باید سازوکاری تعریف شود تا شهرداری و دهیاری‌ها بر اساس وظیفه اداری و تکلیف قانونی در مرمت و بازسازی گلزارهای شهدا کوشا باشند.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه ایجاد قطعه ایثارگران متوفی ازجمله درخواست‌های جامعه ایثارگران است، گفت: بایستی این قطعه در برخی از شهرها مانند شریفیه، بیدستان و بوئین‌زهرا ایجاد شود.

انتهای پیام

captcha