اجرای طرح بصیرت عاشورایی در قم
کد خبر: 3745609
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در قم

گروه اجتماعی ـ طرح بصیرت عاشورایی در قم به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی برگزار می‎شود.

طرح بصیرت عاشورایی در قم برگزار می‎شودبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل حسینی‌مقدم، امروز، 19 شهریور ماه در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه ماه محرم رمضان سوگواره بصیرت عاشورایی در قم برگزار می‌شود.
وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در ماه محرم و صفر ویژه برنامه بصیرت عاشورایی را با محوریت بقاع مبترکه و امامزادگان واجب التعظیم برگزار می‌کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، تصریح کرد: هدف برگزاری این برنامه، اجرای امینانه نیات واقفین و تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی است؛ در همین راستا ستادی در استان قم تشکیل شده است و برای انجام این ماموریت مهم فرهنگی برنامه ریزی لازم را به عمل آورده است.
حسینی‌مقدم یادآور شد: طرح بصیرت عاشورایی در 44 امامزاده واجب‌التعظیم برگزار می‌شود و ویژه برنامه‌های لبیک یا حسین در روز دوم محرم همزمان با ورود کاروان امام حسین به کربلا در 4امامزاده برگزار میشود و برنامه شاخص لبیک در امامزاده شاه ابراهیم برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: ویژه‌برنامه شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم در امامزاده ابراهیم قم و امامزاده ابراهیم دستجرد برگزار می‌شود، ویژه‌برنامه «احلی من العسل» ویژه نوجوانان و جوانان در امامزاده احمد و جعفر شهید برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: طرح بزرگ رهروان زینبی در روز 12محرم با حضور خواهران در امام زاده سید علی و سید معصوم برگزار می شود؛ اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز سالار شهیدان در همه امامزادگان از دیگر برنامه های بصیرت عاشورایی است.
وی گفت: در همین راستا 9 خیمه معرفت در جوار امامزادگان برگزار شود و غرفه‌های تخصصی برنامه‌های متنوع ارائه کنند و برنامه‌های عمومی شاخص نیز هر شب در امامزادگان شاخص برگزار خواهد شد؛ برپایی ایستگاه صلواتی و اطعام عزاداران، تعزیه خوانی، برپایی مباحث نمایشگاهی و تجمع هیئات در جوار امامزادگان از دیگر برنامه هایی است که اجرایی می‌شود.
وی تصریح کرد: اوقاف استان قم در اعزام مبلغ در ایام مختلف رتبه اول را کسب کرده است و در دهه اول محرم امسال، 80 مبلغ اعزام می‌شوند.
حسینی‌مقدم بیان کرد: طرح بصیرت عاشورایی، برپایی موکب برای زائرین سیدالشهدا در ایام اربعین در شهر قم در مرز مهران و سطح شهر قم و مشارکت فعال در پذیرایی از زائران از اقدامات اوقاف قم است.
وی گفت: در 22 شهریور ماه تعداد 90 واحد اقامتی، تجاری، مسکونی و خدماتی و طرح‎های مختلف عمرانی دیگر که از جمله آن تصحیح و ساماندهی قبور امامزادگان است در مساحت 30 هزار متر مربع به بهره برداری می‌رسد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم یادآورشد: ویژه‌برنامه اقتصاد مقاومتی، امامزادگان و موقوفات در 22 شهریور در امامزاده شاه جمال برگزار می‌شود.
وی گفت: در همین راستا دومین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم در امامزاده عبدالله قلعه چم افتتاح می‌شود.
انتهای پیام

captcha