آمادگی ۳ هزار هیئت مذهبی البرز برای برگزاری مراسم عزاداری محرم
کد خبر: 3745622
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

آمادگی ۳ هزار هیئت مذهبی البرز برای برگزاری مراسم عزاداری محرم

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز از آمادگی سه هزار هیئت مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری محرم خبرداد.

آمادگی 3هزارهیئت مذهبی البرز برای برگزاری مراسم عزاداری محرم

حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی در گفت وگو با ایکنا از البرز، ضمن اشاره به آغاز محرم و برگزاری مراسم‌های عزاداری سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: سه هزار هیئت و حسینیه در البرز مراسم عزاداری محرم را برگزار می‌کنند.
وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی البرز با همکاری ادارات شهرستانی در راستای تهیه ارزاق و تمدید مجوز هیئت های مذهبی اقدامات لازم را به‌منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم عزای حضرت اباعبدالله(ع) را فراهم کرده است.
مسعودی اعزام مبلغ به هیئت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها را از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای تبیین و تشریح واقعه عاشورا برای آحاد مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان برشمرد و تأکید کرد: برگزاری همایش پیام آواران عاشورا و طلایه‌داران تبلیغ از دیگر اقدامات تبلیغات اسلامی در راستای کیفیت‌بخشی به نحوه عزای حسینی در این استان است.
این مسئول، هیئت و حسینیه‌ها را در کنار مساجد مهم‌ترین مکان امن در راستای توسعه شعائر دینی و ارزش‌های اسلامی در این استان دانست و گفت: در برگزاری مراسم سید و سالار شهیدان نباید فقط به برگزاری مراسم روضه‌خوانی و سینه‌زنی اکتفا کرد بلکه باید این واقعه بزرگ در تاریخ اسلام و اهداف آن را برای نسل جوان جامعه تبیین و تشریح کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز صدور مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف استان البرز را از دیگر اقدامات این اداره کل و ادارات تابعه اعلام کرد و افزود: این اقدام به‌منظور دور کردن این ایستگاه‌های از هرگونه آسیب اجتماعی انجام‌شده است.
وی تعامل اداره کل با نیروی انتظامی و راهور استان را از دیگر اقدامات راهبردی در راستای تسهیل و برگزاری مراسم ایام محرم دانست.
انتهای پیام./

captcha