ضرورت بهره‌گیری مداحان از منابع معتبر
کد خبر: 3745624
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

ضرورت بهره‌گیری مداحان از منابع معتبر

گروه فرهنگی - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره بر ضرورت بهره‌گیری مادحین از منابع معتبر در مداحی تاکید کرد..

ضرورت بهره گیری مادحین از منابع معتبر در مداحیبه گزارش ایکنا، از زنجان، حجت‌الاسلام علی مقدمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره ظهر امروز دوشنبه، 19 شهریورماه در جمع مسئولان هیات مذهبی و مادحین شهرستان خرم‌دره اظهار کرد: مادحین و مسئولان هیئات مذهبی باید از ظرفیت ماه محرم و صفر برای ترویج هر چه بیشتر فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه اقامه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین درس عاشورا برای زندگی امروزی ما است، ادامه داد: امام حسین(ع) برای به پا داشتن این فریضه الهی مهم، نهضت خود را به سرانجام رساندند و جان خود را در این راه فدای اسلام کردند.
وی با خطیر ارزیابی کردن وظیفه مادحین در عزاداری‌ها، گفت: مداح باید روضه‌ای را انتخاب کند که از لحاظ سند و روایت دارای ضعف و اشکال نباشد چرا که او دارد یک وظیفه‌ای را انجام می‌دهد که نه تنها خودش تحت تاثیر خوانده‌هایش قرار می‌گیرد بلکه مستمعین او نیز از خوانده‌های وی متاثر می شوند به همین خاطر او در قیامت باید پاسخگوی لحظه به لحظه شنیده‌های مستمع خود باشد و چه بسیار مادحینی که انسان‌ها را از مسیر دین خارج می‌کنند و سبب ایجاد انحرافی بازگشت ناپذیر در مخاطبین خود می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه نوع نگرنش و بینش مداحان بر روی مخاطبانشان بسیار تاثیرگذار است، افزود: ذاکران اهل بیت باید بدانند که به هر میزان افرادی که پای منبر و مداحی آنها می نشیند بیشتر باشد مسئولیت آنها نیز سخت تر است.
در ادامه این جلسه نیز حجت‌الاسلام سید علی حسینی امام جمعه شهرستان خر‌مدره به اهمیت فعالیت هیئات‌ مذهبی در شهرستان اشاره و اظهار کرد: حفظ وحدت در هیئت‌های مذهبی باید در اولویت باشد.
وی از برگزاری تجمع عاشورائیان در روز عاشورا در چهارراه قائم خرم‌دره خبر داد و اظهار کرد: باید تلاش شود امسال نیز مراسم ماه محرم و تجمع روزعاشورا با شکوه هرچه تمامتر در شهرستان برگزار شود زیرا عزاداری‌ها نشان وحدت عالم تشیع به جهانیان است.
انتهای پیام
captcha