«ای‌تی آر» به دنبال یافتن مشتری برای 8 هواپیمای سفارشی ایران
کد خبر: 3745648
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

«ای‌تی آر» به دنبال یافتن مشتری برای 8 هواپیمای سفارشی ایران

شرکت ایتالیایی لئوناردو اعلام کرد این شرکت در حال مذاکره با مشتریان دیگر برای فروش هواپیماهای سفارشی ایران است که به علت تحریم‌ها نمی‌توان تحویل داد.

به گزارش ایکنا، فارس به نقل از بلومبرگ نوشت: شرکت هوانوردی لئوناردو ایتالیا می‌گوید شرکت «ای‌تی آر» که مالکیت آن میان این شرکت با ایرباس فرانسه مشترک است، جهت فروش هواپیماهای باقی مانده در قرارداد یک میلیارد یورویی (1.6 میلیارد دلاری) با ایران که به علت تحریم‌ها نمی‌تواند تحویل این کشور بدهد، در حال مذاکره با خریداران جایگزین است.

الکساندرو پروفومو، مدیر ارشد اجرایی شرکت لئوناردو در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: «ما تقریبا مطمئن هستیم که می‌توانیم این هواپیماها را به کشورهای دیگر بفروشیم و قرارداد آن را نهایی کنیم. » وی ادامه داد دوازده هواپیماهای نسل جدید ای‌تی آر 600-72 سفارشی ایران در سال 2016، قبلا تحویل این کشور شده است و 8 فروند باقی مانده به مشتریان دیگر واگذار خواهد شد.

این شرکت انتظار ندارد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران، با توجه به واگذاری مجدد هواپیماهای باقی مانده «تاثیر قابل توجهی» بر این شرکت داشته باشد. پروفومو گفت لئوناردو هیچ قرارداد دیگری با ایران ندارد. تجارت مشترک ای تی آر عملکرد خوبی دارد.

انتهای پیام/

captcha