تشریح وضعیت مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی اراک + مصوبات اجرایی
کد خبر: 3745664
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

تشریح وضعیت مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی اراک + مصوبات اجرایی

گروه فعالیت‌های قرآنی - آخرین رخدادهای مرحله سراسری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی اراک در فرمانداری اراک تشریح شد.

تشریح وضعیت مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی اراک + مصوبات اجرایی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز، 19شهریور‌ماه در جلسه هماهنگی ویژه‌برنامه‌های مرحله سراسری 41امین دوره مسابقات قرآن اوقاف که در فرمانداری اراک برگزار شد گفت: برگزاری مرحله سراسری این دوره از مسابقات قرآن اوقاف از 10 مهر تا 23همین ماه به میزبانی اراک در دو گروه آقایان از 10 مهر تا 16 و بانوان از عصر شانزدهم مهر پذیرش شده و تا 23همین ماه در شهرستان حضور دارند.
وی تصریح کرد: تمام امکانات و اقدامات در ستاد عالی مسابقات از شهریور سال گذشته در حال انجام است، ستاد راهبری به دبیری مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، ستاد معین به ریاست استاندار مرکزی و دبیری مدیرکل اوقاف و ستاد اجرایی به ریاست مدیر کل اوقاف استان و دبیری مرکز قرآنی اوقاف استان زیر‌مجموعه‌های ستاد عالی مسابقات هستند.
حجت‌الاسلام حسینخانی ادامه داد: 11کمیته زیر‌مجموعه ستاد معین فعالیت‌های خود را از خرداد‌ماه سال جاری آغاز کرده و در سطح شهرستان شاهد اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی و اجرایی هستیم. پرچم مسابقات 41امین دوره مسابقات قرآن سال گذشته از ارومیه به اراک تحویل داده شد و امسال این پرچم به استان اصفهان سپرده می‌شود.
رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف استان با اشاره به اینکه استان مرکزی در مرحله فینال چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف سه نماینده دارد، اظهار کرد: عصر شانزدهم مهر پذیرش بخش بانوان آغاز می‌شود، 310 نفر از بانوان قرآنی کشور در این مرحله از مسابقات در رشته‌های مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
وی با بیان اینکه تبلیغات شهری و فضاسازی محیطی از 20 شهریور‌ماه به بعد انجام می‌شود، گفت: بنرهای تبلیغاتی سطح شهر با همکاری دستگاه‌ها تلفیقی کار می‌شود، چراکه هدف ما از برگزاری مسابقات تنها میزبانی نیست بلکه قصد داریم علاوه بر، برجای ماندن اثر ماندگار برای متسابقان و دیگر حاضران جو قرآنی برای تربیت نسل نوی قرآنی ایجاد کنیم.
حجت‌الاسلام حسینخانی اضافه کرد: ترویج قرآن و مبانی این مصحف شریف بین مردم، ارتقای سطح کمی و کیفی مسابقات متناسب با اهداف و شئونات نظام، ایجاد انسجام و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، استقاده بهینه از ظرفیت بخش‌های دولتی و مردمی برای مسابقات از جمله اهدافی است که کمیته مسابقات دنبال می‌کند.
وی از درج احادیث مرتبط و تبلیغ مسابقات در قبوض گاز بین 700هزار مشترک توسط اداره گاز استان خبر داد و گفت: ادارات آب و فاضلاب، مخابرات، توزیع نیروی برق نیز قول درج تبلیغات مسابقات در قبوض توزیعی را دادند.
حجت‌الاسلام حسینخانی بیان کرد: 35 محفل انس با قرآن در راستای 41امین دوره مسابقات قرآن اوقاف اراک در سطح استان و 25 کرسی تلاوت در ایام محرم نیز برگزار می‌شود. برپایی محافل انس با قرآن با تلاوت اساتید بنام قرآنی در بوستان‌های اراک بسیار مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفت.
وی ادامه داد: ابزار و سازه‌های دکور مسابقات به اراک وارد شده است، ظرف مدت 4روز آینده عملیات نصب دکور از سوی عوامل مرکز انجام می‌پذیرد.

تشریح وضعیت مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی اراک + مصوبات اجرایی
به گزارش ایکنا، حسین بختیاری، فرماندار اراک، نیز در این جلسه گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی به هر طریقی که می‌توانند کمیته برگزاری مسابقات قران اوقاف را همراهی کنند. نگرانی همه ما از بروز مشکلات به جاست اما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا از اتفاقات جلوگیری شود.
وی ادامه داد: جهت جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار اکیپ آتش‌نشانی، اورژانس 115به همراه تیم پزشکی، نمایندگان شرکت‌های برق، گاز و آب در محل برگزاری مسابقات و اسکان متسابقان حضور داشته باشند.
در این نشست مقرر شد؛ دستگاه‌های اجرایی شهرستان اراک ظرفیت تبلیغاتی و فضاسازی محیطی را در اختیار کمیته برگزاری مسابقات بگذارند، دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و پلیس راهور برقراری نظم و امنیت محل برگزاری مسابقات و اسکان را با دقت رصد کنند. احادیث مربوط با محوریت تبلیغ مسابقات قرآن در قبوض مشترکین مخابرات، برق و آب درج شود. استقرار اکیپ‌های خدمت‌رسان در محل اسکان و برگزاری مسابقات از مصوبات جلسه بود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha