اعلام زمان برپایی مرحله نهایی مسابقات قرآن ۱۱۵ ویژه کارکنان سازمان اورژانس
کد خبر: 3745666
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

اعلام زمان برپایی مرحله نهایی مسابقات قرآن ۱۱۵ ویژه کارکنان سازمان اورژانس

گروه مسابقات ــ مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات قرآن ۱۱۵ ویژه کارکنان سازمان اورژانس، 22 شهریورماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمودرضا ذكاوت، دبیر نخستین دوره مسابقات قرآن ۱۱۵ ویژه کارکنان سازمان اورژانس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: به منظور ترویج و انس بیشتر کارکنان با قرآن نخستین دوره این مسابقات ویژه کارکنان این سازمان در دو مرحله مقدماتی برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه مرحله نهایی این مسابقات، پنجشنبه، 22 شهریورماه برپا خواهد شد، عنوان کرد: این مسابقات از ساعت 8 صبح تا 17 به میزبانی فرهنگ‌سرای قرآن برپا خواهد شد که آیین اختتامیه آن نیز همان روز از ساعت 17:30 تا 19 با عنوان محفل انس با قرآن برگزار می‌شود.
ذکاوت با تأکید بر اینکه داوری مسابقات حفظ وقرائت قرآن بر اساس آئین‌نامه داوری سازمان اوقاف وامورخیریه خواهد بود، عنوان کرد: مرحله مقدماتی این مسابقات همزمان با ایام ماه مبارک رمضان تا ۱۵ مردادماه در مراکز دانشگاهی علوم پزشکی کشور برگزار شد که طی آن 150 نفر از برگزیدگان مراکز اورژانس کل کشور به این مرحله از مسابقات راه یافتند.
وی بیان کرد: مرحله نهایی این مسابقات در بخش شفاهی در رشته‌های حفط نیم جزء، یک، دو، سه و پنج جزء، وهمچنین رشته قرائت تحقیق و در بخش کتبی و در قالب سؤالات چهار گزینه‌ای و دو سؤال تشریحی در رشته تفسیر سوره مجادله براساس تفسیر نمونه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و همچنین تفسیر نماز حجت‌الاسلام محسن قرائتی برگزار می‌شود.
دبیر نخستین دوره مسابقات قرآن ۱۱۵ ویژه کارکنان سازمان اورژانس با اشاره به داوران این دوره از مسابقات، گفت: داوری در دو تیم آقایان و بانوان و با قضاوت علی‌اکبر توپچی، حسین اخوان اقدم، سعید زکی‌لو، یوسف افراش و... انجام می‌شود.
وی با اشاره آمار تفکیکی مرحله نهایی این دوره از مسابقات، بیان کرد: از این تعداد 60 از بانوان و 90 نفر از آقا هستند که طی دو نوبت صبح و عصر در دو سالن مجزا در فرهنگ‌سرای قرآن باهم به رقابت خواهند پرداخت.
یادآور می‌شود، فرهنگ‌سرای قرآن در خيابان قزوين، نرسيده به سه راه آذری، نبش خيابان شهيد کاظمی قرار دارد.
انتهای پیام

captcha