تغییر در الگوی ترافیکی بافت اطراف حرم حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3745670
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
خاکی خواستار شد:

تغییر در الگوی ترافیکی بافت اطراف حرم حضرت معصومه(س)

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مطالعات لازم برای افق بلندمدت شهری در معابر اطراف حرم آغاز شده است، اظهار کرد: الگوی ترافیکی بافت اطراف احرم باید تغییر کند.

الگوی ترافیکی بافت اطراف حرم تغییر کند

به گزارش ایکنا از قم؛ به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی، مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به وضعیت میدان شهید مطهری با توجه به مرکز ثقل بودن و برگزاری مراسم‌های مختلف در مناسبت‌های ملی و مذهبی، بیان کرد: این میدان به واسطه چند منظوره بودن به لحاظ ترافیکی، خدماتی و موقعیت جغرافیایی آشفتگی زیادی دارد.
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مطالعات لازم برای افق بلندمدت شهری در معابر اطراف حرم آغاز شده است، افزود: آرام‌سازی میدان، اصلاح ترافیکی، پیش‌بینی‌های آینده، مترو و منوریل و... مطالعه گسترده‌ای می‌طلبد که باید در مقیاس گسترده انجام شود.
خاکی با بیان اینکه پیرامون حرم مطهر نیازمند تغییر الگوی ترافیک هستیم، بیان کرد: بالغ بر 40 میلیون تشرف از سوی مجاوران و زائران در سال صورت می‌گیرد و این مسئله نشان می دهد که تقاضا برای حضور در حرم مطهر روزافزون است.
وی با اشاره به اینکه باید الگوهای دسترسی به حرم مطهر بر اساس مطالعات کارشناسی اصلاح شود، گفت: ما حتی اگر 5 هزار ظرفیت پارکینگ دیگر در اطراف حرم افزایش دهیم تقاضای جذب سفر را افزایش داده ایم، در حالی که باید پارکسوارهایی ایجاد کرده و زائران با وسایلی مثل بی آر تی و مترو به حرم مطهر منتقل شده و فضاهای پیرامون حرم عاری از ترافیک شود.
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه هرچه پارکینگ بسازیم و سطح شوارع را افزایش دهیم پاسخگوی نیاز نخواهد بود، اضافه کرد: کاهش تردد سواره، افزایش حمل و نقل عمومی، ایجاد فضاهای پیاده‌روی ایمن و مناسب از جمله راهکارهایی است که در دست بررسی است.
خاکی با اشاره به اینکه تقویت حرکت پیاده با استفاده از وسایل برقی و... در حال مطالعه است، خاطرنشان کرد: باید به این باور برسیم که الگوی دسترسی به حرم مطهر نیازمند تغییر است.

انتهای پیام

captcha