نماز جمعه؛ یکی از شئون حکومتی اسلام
کد خبر: 3745706
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه بوکان عنوان شد:

نماز جمعه؛ یکی از شئون حکومتی اسلام

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام فعال آذر با اشاره به اینکه نماز جمعه یکی از شئون حکومتی حکومت اسلام است، گفت: خداوند می‌فرمایند که وقتی شما را به نماز جمعه فرا خواندند سعی کنید به سمت یاد خدا بشتابید که این برای شما خوب است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم تودیع ماموستا عبدالرحمن خلیفه‌زاده و معارفه ملاعباس احمدی، جانشین امام جمعه به‌عنوان امام جمعه دائم شهرستان بوکان با حضور حجت‌الاسلام فعال آذر، رئیس دفتر نمايندگی ولی فقيه در امور اهل سنت استان آذربایجان غربی، محمد قسیم عثمانی، نماينده مردم بوكان در مجلس شوراى اسلامى، جمال خسروی، فرماندار بوکان، اعضای شورای تأمین، رؤسای ادارات و اعضای شورای روحانی و اصحاب رسانه این شهرستان، 19 شهریورماه در محل سالن جلسات فرمانداری بوکان برگزار شد.
در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام فعال آذر ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین(ع)، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند «حسین از من است و من از حسین، پسرم حسین و حسن آقای جوانان بهشتند».
وی با اشاره به قسمتی از نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر در مورد کشورداری و مملکت‌داری، عنوان کرد: حضرت علی(ع) فرمودند که ای مالک قلب خود را از عشق به مردم و محبت و علاقه‌یشان پرکن؛ بدین سبب اگر می‌خواهیم خدمت کنیم باید به مردم عشق و علاقه و محبت داشته باشیم.
رئیس دفتر نمايندگی ولی فقيه در امور اهل سنت استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به مشکلات حاد اقتصادی مردم، ما مسئولان هم نباید مشکل‌زا باشیم و باید با خوش‌رویی و خوش‌اخلاقی با آنها رفتار کنیم؛ مردم جان و مال و شهدای خود را برای ما دادند تا ما امروز صاحب افتخار و میز و جایگاه باشیم.
همچنین حجت‌الاسلام فعال آذر با اشاره به اینکه نماز جمعه یکی از شئون حکومتی حکومت اسلام است، بیان کرد: خداوند می‌فرمایند که وقتی شما را به نماز جمعه فرا خواندند سعی کنید به سمت یاد خدا بشتابید که این برای شما خوب است. برای حاج آقا خلیفه‌زاده، امام جمعه پیشین از خداوند متعال آرزوی طول عمر داشته و برای ماموستا عباس احمدی، توفیق خدمت صادقانه را از درگاه احدیت خواستارم.
در ادامه این مراسم عثمانی، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حاج آقا خلیفه‌زاده در طول ۴۰ سال خدمت صادقانه در سمت امام جمعه شهرستان بوکان با تمام سختی‌ها و مجاهدت‌ها به این مردم خدمت کردند و الان این مسئولیت به فردی رسیده که مردمی و متعهد است و حرف و عملش یکسان است و می‌تواند برای مردم اثبات کند که به‌عنوان نماد فرهنگ و دیانت و عقلانیت و محور برادری و دوستی در بین مردم شهرستان است.
خسروی، فرماندار شهرستان بوکان نیز در این مراسم با درود بر روح پاک شهیدان اسلام و انقلاب اسلامی ایران و آرزوی طول عمر جهت مقام عظمای ولایت، اظهار کرد: ملاعباس احمدی، امام جمعه جدید با علم و صمیمیتی که این بزرگوار با علما و فضلای شهرستان دارند، ان‌شاءالله سبب خیر و برکت برای شهرستان باشند. امام جمعه پیشین نیز مجاهدت‌ها و سختی‌های بسیاری را متحمل شد که به حقیقت پدری بزرگوار و عالمی اندیشمند برای شهرستان بود.
حضور امام جمعه جدید فرصتی است برای پیوند ارتباطات بین نسل قدیم و جدید
سپس ملاعباس احمدی، امام جمعه جدید شهرستان بوکان گفت: مقام و پست‌های دنیا فانی هستند، آنچه می‌ماند کارهای خوب و خیر است و دعای خیر که توشه آخرت است. با توجه به اینکه بنده ۱۰ سال امام جمعه موقت شهرستان بوده و حال به‌عنوان امام جمعه دائم انتخاب شده‌ام، ان‌شاءالله آنچه برای رضای خداست انجام دهم و از همه عزیزان بابت انتخاب بنده، که من را قابل دانسته تقدیر و تشکر می‌کن و برای امام جمعه پیشین آرزوی طول عمر با عزت و برکت را از خداوند سبحان خواستارم.
خالد چوروکه
انتهای پیام

captcha