قناعت و ساده‌زیستی؛ لازمه زندگی طلبگی
کد خبر: 3745711
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶

قناعت و ساده‌زیستی؛ لازمه زندگی طلبگی

گروه معارف - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: در بدترین شرایط از لباس روحانیت محافظت کنید. اگر با خدا معامله کنید اجر شما زایل نمی‌شود و از سوی دیگر برکت به زندگی و توفیق وارد می‌شود. ما در گرو عشق خاندان نبوی هستیم، زندگی طلبگی یعنی زندگی همراه با قناعت و ساده‌زیستی.

قناعت و ساده‌زیستی؛ لازمه زندگی طلبگی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، امروز، 19شهریور‌ماه در جشن عمامه‌گذاری 35 طلبه که در مدرسه امام خمینی(ره) اراک برگزار شد گفت: سرمایه‌گذاری روی نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین انواع سرمایه‌گذاری جوامع بشری است و سرمایه‌گذاری روی طلاب یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری نیروی انسانی است، بازدهی در میدان طلبگی از همه عرصه‌ها بیشتر است.
وی تصریح کرد: طلاب باید در همه زمینه‌ها اطلاعات کافی داشته باشند، بخشی از مشکلات امروز را به همت شما طلاب جوان می‌توان رفع کرد، با خدا معامله کرده و رابطه خود را با پروردگار قوی کنید. لباس، لباس اهل‌بیت(ع) است و هر فردی که دوست ندارد به تن نکند اما اگر به تن کردید سعی کنید به لباس حضرات معصومین بی‌حرمتی نشود، حرمت لباس واجب است مبادا به تن کنید و وسط راه از تن خارج کنید.
امام جمعه اراک با اشاره به اینکه لباس روحانیت لباس عزت و شرف است، اظهار کرد: در بدترین شرایط از لباس محافظت کنید. اگر با خدا معامله کنید اجر شما زایل نمی‌شود و از سوی دیگر برکت به زندگی و توفیق وارد می‌شود. ما در گرو عشق خاندان نبوی هستیم، زندگی طلبگی یعنی زندگی همراه با قناعت و ساده‌زیستی.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی خطاب به طلاب جوان تأکید کرد: کمر همت بسته و به اسلام، اهل‌بیت(ع)، قرآن، نظام و شهدا خدمت کنید، ارزش انسان به مال و منال نیست، برای موفقیت زندگی علمایی همچون شیخ فضل‌الله، مطهری، امام راحل و .. را مطالعه کنید.
وی بیان کرد: طلاب و جامعه روحانیت باید با مردم با تواضع و خوشرویی برخورد کنند، روحانیت یعنی خدمتگزار بودن. روحانی با گناه بیگانه بوده و از فساد و خودبرتربینی متنفر است. طلاب خدمت به خلق را وظیفه خود می‌دانند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: اگر قرار باشد در زندگی چندین سرفصل داشته باشید یکی از آنها طلبگی، هدایت، ازدواج، آینده سیاسی اجتماعی و آمادگی شما برای ورود به عالم برزخ است باید بدانید چگونه می‌خواهید در محضر خدا حاضر باشید.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان گفت: روشنگری و هدایت مردم به خصوص جوانان، وظیفه خطیری است که بر دوش روحانیان و طلاب حوزه‌های علمیه قرار دارد؛ ازاین‌رو این قشر از جامعه باید با صبر و بردباری در راستای هدایت جوانان این مرز و بوم به راه رستگاری گام بردارند. شما طلاب جوان فرصت‌های خوبی دارید که می‌توانید به نحو احسن استفاده کنید ازهم اکنون خود را برای 80 سال دیگر آماده کنید.
در پایان مراسم 35 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه اراک، ساوه و خمین به لباس روحانیت ملبس شدند.
انتهای پیام

captcha