ضرورت ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب توسط روحانیون در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3745742
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸

ضرورت ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب توسط روحانیون در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: نقش روحانیون و مبلغان دینی در فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف بهینه آب تاثیر گذار است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری به نقل از ایسنا، کورش نادری در همایش سازگاری با کم‌آبی با حضور روحانیون و ائمه جماعات، با اشاره به بحران منابع آبی استان، اظهار کرد: ائمه جمعه و روحانیون می‌توانند فرهنگ صرفه‌جویی آب را با برنامه‌ریزی منسجم تبیین و محقق کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است مردم در فرهنگ‌سازی و پرهیز از اسراف و همچنین تلاش مضاعف به منظور تغییر الگوی مصرف، به منظور گذراندن این دوره کم‌آبی همکاری کنند.
نادری خاطرنشان کرد: تبدیل رودخانه‌های دائمی به رودخانه‌های فصلی و خشک شدن رودخانه‌های فصلی‌ نیز مشکل بزرگی است که بسیار نگران کننده است و لازم است ضرورت و حساسیت این موضوع درک شده و با ایجاد امیدواری و امیدبخشی با مدیریت مصرف از این بحران گذر کرد.
وی در ادامه بیان کرد: استفاده از ظرفیت رسانه‌های مجازی و ظرفیت‌های جذاب، رسانه‌ها و روحانیون و ائمه جماعات و همکاری مضاعف مردم در راستای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن مصرف بهینه آب در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و آب شرب نیز می‌تواند تاثیر بسیاری برای مقابله با این بحران را داشته باشد.

captcha