توجه به فرهنگ یک عمر سرمایه گذاری مثبت است
کد خبر: 3745745
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵

توجه به فرهنگ یک عمر سرمایه گذاری مثبت است

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری استان کردستان با بیان اینکه توجه به فرهنگ یک عمر سرمایه گذاری مثبت است، گفت: اگر می‌خواهیم بر مشکلات کشور فایق آییم، مؤثرترین، مهم‌ترین و آسان‌ترین راه ورود از دریچه فرهنگ و هنر است.

توجه به فرهنگ یک عمر سرمایه گذاری مثبت است

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان امروز، 19 شهریورماه در دیدار با مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان با اشاره به سهم ناچیز بودجه فرهنگ و هنر در کشور اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین راه‌های نفوذ دشمنان نظام اسلامی نیز از بخش فرهنگی است، این سطح از توجه در اختصاص بودجه و منابع بسیار مایه تأسف است.
وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی زمان‌بر و مستلزم صرف هزینه است، افزود: هزینه در فرهنگ، سرمایه‌گذاری است و با انجام این موضوع در سایر بخش‌ها هم موفق خواهیم بود چون فرهنگ و هنر زیربنا و اصل توسعه است.
رئیس حوزه هنری استان کردستان، به ضرورت اضافه کردن بخش فرهنگ و هنر در پنجره واحد اقتصادی استان اشاره و عنوان کرد: در کشور ما افراد زیادی وجود دارند که در زمان بحران‌های مالی و اقتصادی به جای سرمایه‌گذاری مناسب و کمک به اقتصاد کشور، حتی با نقدینگی اندکی به سمت بازارهایی چون ارز، طلا، خودرو و مسکن روی می‌آورند و زمینه نابسامانی اقتصادی می‌شوند که فرهنگ می‌تواند در این زمینه به کمک گرفته شود.
وی در گزارشی به عملکرد چند ماهه حوزه هنری هم اشاره و عنوان کرد: برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت با حضور هنرمندان 30 استان کشور و معرفی کردستان به عنوان پایتخت دف جهان، تولید آلبوم شعر و موسیقی «ئیواره‌ی منالی» اثر استاد کامبیز کریمی و تولید آلبوم موسیقی دَریاب و دُریاب با صدای محی‌الدین شعبانی از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.
مرادی ادامه داد: همچنین برای اولین بار در کشور، شاهد حضور 9 نفر از برجسته‌ترین و مفاخر موسیقی کشور در سنندج به منظور بررسی وضعیت موسیقی استان و نشست با فعالان عرصه موسیقی بودیم که در آینده استان هم بسیار مؤثر خواهد بود.
وی اعلام کرد: قرارگرفتن استان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید فیلم در کشور و موفقیت های ارزنده تولیدات حوزه هنر، حمایت از آثار نمایشی، حمایت از هنرمندان و فعالیت‌های فرهنگی و اتفاقات بسیار مهمی که در حوزه هنر و فرهنگ در پردیس سینمایی بهمن سنندج به عنوان یک ظرفیت بسیار قوی فرهنگی و هنری صرت گرفته، در کنار برنامه ریزی برای ارتقای شاخص‌ها در طول سال انجام شده است.
رئیس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه توجه به فرهنگ یک عمر سرمایه گذاری مثبت است، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم بر مشکلات کشور فایق آییم، مؤثرترین، مهم‌ترین و آسان‌ترین راه ورود از دریچه فرهنگ و هنر است.
وی در پایان با اشاره با توجه به تأثیرگذاری فرهنگ؛ حضور یک نفر متخصص به عنوان مشاور فرهنگی و هنری در سازمان امور اقتصادی و دارایی استان را خواستار شد.
انتهای پیام

captcha