امر به معروف و نهی از منکر تنها بر عهده عده‌ای خاص نیست
کد خبر: 3745761
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱

امر به معروف و نهی از منکر تنها بر عهده عده‌ای خاص نیست

گروه اجتماعی ـ جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با بیان اینکه امروز باید بتوانیم تفکر مبازره با ظلم و ستم را در میان جوانان و فرزندان ایجاد و به نسل‌های آینده منتقل کنیم، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای نیست که تنها بر عهده عده ای خاص باشد بلکه در آموزه‌های دینی در وهله اول یک وظیفه فردی و دوم اجتماعی است.

امر به معروف و نهی از منکر تنها بر عهده عده‌ای خاص نیست

به گزارش ایکنا از خوزستان، کهزاد سروستانی، جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، امروز 19 شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: این ایام فرصتی است که بار دیگر شیعیان محبت ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان بیشتر تبیین، تبلیغ و اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه هفته امر به معروف و نهی از منکر با تاسی از قیام و فلسفه عاشورا مصادف با ایام محرم برگزار می شود، افزود: هدف قیام امام حسین (ع) در کربلا امر به معروف و نهی از منکر و احیای سیره پیامبر (ص) بود و از این رو ما نیز باید به این فرایض مهم عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه یزید 1400 سال پیش را می شناسند ولی اینکه همچنان در گذشته بمانیم و به یزید آن زمان فکر کنیم سودی برای بشر ندارد، امروز باید یزید زمان که را شناخت، اضافه کرد: امروز باید تفکر حسینی و روحیه ظلم ستیزی را زنده کرد.

سروستانی، مراحل امر به معروف را قلبی، زبانی و عملی دانست و با بیان اینکه قطعا امام حسین (ع) این مراحل را انجام داده بود و در نهایت در مقابل ظلم ایستاد و به جنگ با یزیدیان پرداخت، تصریح کرد: بالاترین امر به معروف این است که سخن حقی گفته شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان حال تذکر قلبی و لسانی در اولویت است و رابطان دستگاه قضایی باید به این وظیفه مهم عمل کنند، اذعان داشت: ایام محرم و صفر بهترین فرصت برای نشر این فرایض و معرفت افزایی و بصیرت افزایی است.

وی با بیان اینکه امروز باید بتوانیم تفکر مبازره با ظلم و ستم را در میان جوانان و فرزندان ایجاد و به نسل های آینده منتقل کنیم، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای نیست که تنها بر عهده عده ای خاص باشد بلکه در آموزه های دینی در وهله اول یک وظیفه فردی و دوم اجتماعی است.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، اظهار کرد: هدف از نامگذاری هفته امر به معروف و نهی از منکر، تقویت، تبیین و ترویج این فرایض، بازسازی قیام امام حسین (ع)، بیان رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری، تبیین قانون حمایت از آمران به معروف و... است.

وی با اشاره به اینکه باید قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در میان مردم نهادینه و تبیین شود، ابراز کرد: در تلاشیم گروه هایی را که تحت عنوان طلایه داران، یاوران و یادآوران امر به معروف فعالیت می کنند و همچنین فعالیت ستاد امر به معروف را به مردم معرفی کنیم.

سروستانی، ستاد امر به معروف را نهادی فرهنگی و مردمی دانست که تلاش می کند امنیت در جامعه برقرار و ارزش ها و اعتقادات در کشور حاکم شود، خاطر نشان کرد: در استان خوزستان سه شهید و چهار جانباز در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر تقدیم کردیم.

وی با بیان اینکه هفته امر به معروف و نهی از منکر از 20 تا 26 شهریور برگزار می شود، گفت: برپایی نمایشگاه های فرهنگی به منظور نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف در جامعه، برگزاری نشست های علمی با موضوع نقش امر به معروف در آسیب های جامعه، مسابقات فرهنگی، همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، دیدار با ائمه جمعه و شخصیت های استان، جلسه با مداحان و هیئت های مذهبی و ... از جمله برنامه های انن ایام است.

وی برگزاری 347 جلسه در دستگاه های اجرایی و تشکل های مردمی، برگزاری کارگاه اموزشی امرو به معروف برای 17 هزار و 355 نفردر قالب گروه های طلایه داران، یاوران و یادآوران امر به معروف، صدور یک هزار و 750 کارت شناسایی، توزیع 360 کتاب میان مربیان و متربیان، 450 مورد تذکر لسانی و ... را از جمله فعالیت های این ستاد در سال گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام

captcha