هیئت‌های مذهبی مهم‌ترین بستر نشر مبانی اهل بیت(ع) هستند
کد خبر: 3745763
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴

هیئت‌های مذهبی مهم‌ترین بستر نشر مبانی اهل بیت(ع) هستند

گروه معارف - روحانی مستقر در اداره تبلیغات اسلامی سلماس در تازه‌شهر گفت: هیئت‌های مذهبی مهم‌ترین بستر نشر مبانی اهل بیت(ع) بوده و مداحان نقش مهمی درجهت زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا در جوامع اسلامی برعهده دارند.

هیئت‌های مذهبی مهم‌ترین بستر نشر مبانی اهل بیت(ع) هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل نجفی روحانی مستقر در اداره تبلیغات اسلامی سلماس در تازه شهر عصر امروز در همایش علما، مداحان و هیئات مذهبی شهرستان سلماس در آستانه فرارسیدن ماه محرم بیان کرد: هیئت‌های مذهبی مهم‌ترین بستر نشر مبانی اهل بیت(ع) بوده و مداحان نیز نقش مهمی درجهت زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا در جوامع اسلامی برعهده دارند.

وی ادامه داد: مداحان در طول تاریخ بسیاری از وقایع دینی و اسلامی، همچنین حماسه‌ها و رویدادهای تاریخ اسلام را زنده نگه‌داشته و سینه به سینه از نسل‌های گذشته تا به امروز رسانده اند و این کار تا نسل‌های بعدی ادامه خواهد داشت که کاری بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی افزود: در عزاداری‌ها باید از ترویج خرافات و بدعت‌ها دوری کرد و در عوض لازم است معرفت‌افزایی و اشاعه فرهنگ حماسه حسینی در راس کار هیئت‌ها قرار گیرد.

هیئت‌های مذهبی مهم‌ترین بستر نشر مبانی اهل بیت(ع) هستند

اعزام 65 مبلغ دینی به مناطق مختلف سلماس در ایام محرم

حجت‌الاسلام و المسلمین میلاد اسماعیلی مسئول اداره تبلیغات اسلامی سلماس نیز در ادامه این مراسم بیان کرد : امام خمینی(ره) فرموده‌اند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته است و این دید عمیق و تعبیر عالمانه امام راحل از ماه محرم و صفر، نقشه راه را برای هیئتی‌ها روشن کرده و بر تک تک ما واجب است تا تمامی تلاش خود را در جهت برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم عزاداری ماه محرم به‌کار بندیم.

وی یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی این اداره، ۶۵ نفر مبلغ دینی همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف این شهرستان اعزام می‌شوند که این روحانیون از حوزه علمیه قم و همچنین حوزه‌های علمیه استان آذربایجان‌غربی به مناطق مختلف شهری و روستایی سلماس اعزام شده و برنامه‌های تبلیغی مختلفی را در ایام سوگواری سالار شهیدان اجرا می‌کنند.

به گزارش ایکنا، این همایش با تجلیل از پیرغلامان و امام جمعه ی سلماس، همچنین مرثیه سرایی و سینه زنی به پایان رسید.

انتهای پیام

captcha