دومین مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن در قم آغاز به کار کرد
کد خبر: 3745804
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

دومین مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن در قم آغاز به کار کرد

گروه فعالیت‌‌های قرآنی ــ مسئول اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم از آغاز به کار دومین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در امامزاده قلعه چم این استان خبر داد.

40 نفر در دوره دوم مدارس شبانه روزی حفظ قرآن در قم آموزش حافظ می‌شوند

سید‌محمد صالح‌نژاد، مسئول اداره قرآن اوقاف و امورخیریه استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: سال گذشته برای اولین بار مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم در امامزاده جمال(ع) قم راه‌اندازی شد.
وی افزود: پس از بازدید ریاست مرکز قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه فضاهای جدید بررسی شد و پس از جمع‌بندی امامزاده عبدالله(ع) قلعه چم که حالت زائر‌سرا دارد برای ایجاد دومین مرکز حفظ قرآن کریم در نظر گرفته شد.
مسئول اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: در همین راستا تعداد 120 نفر برای حضور در این دوره ثبت نام کردند که از این تعداد 60 نفر دوره تابستانی را گذراندند و پس از مشخص شدن سطح بندی توانایی افراد مشخص شد.
وی گفت: پس از احراز شرایط اولیه 40 نفر برای دوره دوم انتخاب شدند که 20 نفر برای مدرسه امامزاده جمال(ع) و 20 نفر نیز برای مدرسه قرآنی قلعه چم انتخاب شدند.
وی اظهارکرد: در همین رابطه بهترین اساتید قرآنی و مدیریتی در این بخش برای قرآن آموزان و حافظان در نظر گرفته شده است؛ در این دوره از برادران معتمدی که از پدیده‌های موفق حفظ قرآن کشور و جزو برترین های این بخش در کشور هستند برای مربیگری دعوت شد و مدیران نیز جزو بهترین مدیران و کادر آموزشی حفظ قرآن هستند.
صالح‌نژاد با ذکر این مطلب که هزینه های اقامتی و پذیرایی شبانه روزی از حافظان بسیار بالا است گفت: با این وجود برای رفاه حال حافظان سعی شده است با کمک از محل موقوفات قرآنی و کمک های سازمانی تنها یک پنجم هزینه های این دوره از حافظان اخذ شود و مجموعا حافظان 200 هزار تومان برای شرکت در این دوره پرداخت می کنند که از جمع هزینه ها بسیار پایین تر است.
وی تصریح کرد: امسال علاوه بر حفظ و تفسیر و معارف، آموزش های مرتبط به صوت و لحن نیز در برنامه آموزشی قرآن آموزان قرار گرفته است که امیدواریم سهمی در افزایش کیفی مهارت های حافظان ایفا کند.
انتهای پیام

captcha