کتاب «نظام اجتماعی مطلوب از منظر قرآن کریم» منتشر شد
کد خبر: 3745808
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

کتاب «نظام اجتماعی مطلوب از منظر قرآن کریم» منتشر شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ کتاب «نظام اجتماعی مطلوب از منظر قرآن کریم» از سوی نشر جامعة المصطفی(ص) وارد بازار نشر شد.

کتاب «نظام اجتماعی مطلوب از منظر قرآن کریم» منتشر شدحجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آقائی، عضو هیئت علمی المصطفی(ص) و عضو انجمن قرآن‌پژوهی و نویسنده این اثر در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: بعد از انقلاب اسلامی همواره این دغدغه وجود داشت که باید به ساماندهی علوم اجتماعی و انسانی و عرصه‌های مختلف زندگی بر مبنای قرآن بپردازیم؛ از این‌رو باید قدم‌هایی در مطالعات قرآنی از یک طرف و مطالعات میان‌رشته‌ای از سوی دیگر صورت بگیرد.

آقایی با تاکید بر اینکه برای دست‌یابی به سبک زندگی اسلامی باید به قرآن مراجعه شود بیان کرد: من در این کتاب از یکسو به شناسایی و بیان ضعف‎های اجتماعی در نظام‌های غیردینی پرداخته‌ام و با رویکردی جامعه‌شناسانه این مسائل مطرح شده است.

وی عنوان کرد: مدت ۲۳ ساله نزول قرآن و تدریجی بودن آن ضرورت مراجعه مستمر به قرآن را ثابت می‌کند؛ لذا اگر بنیان‌های دینی و اجتماعی ما براساس توحید و معادمحوری شکل بگیرد و تقویت شود در همه رفتارهای ما مانند اقتصاد نیز تاثیر خواهد گذاشت.

یادآور می‌شود، این کتاب در بیش از 200 صفحه توسط انتشارات جامعةالمصطفی(ص) چاپ شده و توسعه اجتماعی از منظر قرآن، امنیت و همبستگی از جمله بخش‌های این کتاب به شمار می‌رود.

انتهای پیام

captcha