ورود ۳ هزار زائر پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3745809
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

ورود ۳ هزار زائر پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: از نیمه دوم شهریورماه تاکنون سه هزار زائر پاکستانی جهت عزیمت به کربلای معلی، از مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شده‌اند.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: از نیمه دوم شهریورماه تاکنون سه هزار زائر پاکستانی جهت عزیمت به کربلای معلی، از مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شده‌اند.
وی ادامه داد: اولین کاروان زائران پاکستانی جمعه‌شب 16 شهریورماه، شامل دو هزار زائر پاکستانی در قالب ۴۰ دستگاه اتوبوس وارد استان شده و دومین کاروان زوار اباعبدالله(ع) نیز روز دوشنبه، 19 شهریور، از مرز میرجاوه وارد شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: دومین کاروان، شامل یک‌هزار زائر پاکستانی است که در قالب 15 دستگاه اتوبوس وارد شده و پس از اطعام و اسکان موقت در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان به سمت کربلا عزیمت می‌کنند.
وی بیان کرد: علاوه بر خدمات رفاهی و اسکان زائران، خدمات مختلف فرهنگی، مذهبی و بهداشتی نیز به زائران کربلا که شبی را در موقوفه زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان سپری می‌کنند، ارائه می‌شود.
مؤمنی‌مقدم افزود: هر سال هزاران زائر پاکستانی در ایام محرم و اربعین حسینی از طریق سیستان و بلوچستان وارد ایران می‌شوند تا ایران را به مقصد عراق ترک کنند و همین امر شور و شوق خاصی در استان ما ایجاد می‌کند، بطوری که تعداد زیادی از مردم استان به صورت خودجوش نسبت به خدمت‌رسانی به این عزیزان داوطلب می‌شوند.

ورود سه هزار زائر پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان

ورود سه هزار زائر پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان

انتهای پیام

captcha