مجامع قرآنی و رادیو قرآن در غنا تشکیل شود
کد خبر: 3745814
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
حجت الاسلام آقایی:

مجامع قرآنی و رادیو قرآن در غنا تشکیل شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ نماینده المصطفی در غِنا با بیان اینکه در این کشور فضا برای فعالیت‌های قرآنی فراهم ولی نیازمند حمایت و امکانات است گفت: ایجاد رادیو قرآن و مجامع قرآنی برای شیعیان یکی از کارهایی است که می‌تواند با حمایت نهادهای خارج از کشور ایجاد شود.

مجامع قرآنی و رادیو قرآن در غنا تشکیل شودحجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آقایی، نماینده جامعه المصطفی در کشور غنا در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: 30 درصد از جمعیت کشور غنا را مسلمانان تشکیل می‌دهند که از این مقدار تنها دو درصد آن شیعیان هستند.

وی افزود: بر این اساس، مدارس و مساجد اهل سنت در برنامه‌های قرآنی و دینی فعالیت زیادی دارند و کارهای قرآنی زیادی هم انجام می‌دهند ولی ما شیعیان نتوانسته‌ایم چندان قوی در این عرصه حاضر شویم.

نماینده المصطفی در غنا با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی حتی در فضای عمومی شیعه رشد چندانی در این کشور نداشته است بیان کرد: البته کارهایی در حال انجام است و یا انجام شده ولی جلوه مورد نظر را ندارند.

آقایی تصریح کرد: فعالیت جامعة المصطفی(ص) در این کشور جنبه آموزشی دارد و باید مجمع جهانی تقریب، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و رایزن فرهنگی با هماهنگی با یکدیگر تلاش مضاعفی در این زمینه داشته باشند.

عضو انجمن قرآن‌ پژوهی حوزه علمیه با بیان اینکه ما سعی کرده‌ایم که تمامی مدارس، دارالقرآن داشته باشند عنوان کرد: ایجاد مجامع قرآنی یکی از کارهای لازم است که باید با حمایت نهادهای دیگر مانند مجمع جهانی و ... ایجاد شود همچنین وجود رادیو قرآن به زبان مردم این کشور می‌تواند بسیاری از خلاها را پوشش بدهد.

وی افزود: یکی از وزرای این کشور شیعه است و ارتباط خوبی هم با ما دارد لذا پیگیری برای اجرای طرح‌های این چنینی سخت نیست ولی مستلزم وجود امکانات و حمایت‌های لازم است.

انتهای پیام

captcha