دوری از رفتار‌هایی که باعث وهن مذهب می‌شود/ با تحریفات عزاداری‌ها چیزی از حقیقت عاشورا باقی نمی‌ماند
کد خبر: 3745820
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

دوری از رفتار‌هایی که باعث وهن مذهب می‌شود/ با تحریفات عزاداری‌ها چیزی از حقیقت عاشورا باقی نمی‌ماند

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه با بیان اینکه باید از رفتار‌هایی که باعث وهن مذهب می‌شود، دوری کنیم، گفت: در صورتی که با تحریفات و انحرافاتی که وارد عزاداری‌ها می‌شود مقابله نکنیم دیگر چیزی از گوهر و حقیقت عاشورا باقی نمی‌ماند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، همزمان باه دهه اول ماه محرم‌الحرام جلسات شرح و تفسير دعاهای صحیفه سجادیه با عنوان «نهضت حسینی در پرتو صحیفه سجادیه» با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با حضور عزاداران حسینی، هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مشهد برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه، 19 شهریورماه مصادف با شب اول ماه محرم، گفت: در حکومت اسلامی، ولی خدا قطب و محور است و بايد توجه قطب‌نمای دل مؤمن به‌سوی انگشت اشاره ولی خدا باشد.
وی بیان کرد: هر سال روح و نور کربلا تجلی می‌کند تا بتوان به یاری افقی که امام حسین(ع) می‌نمایاند، زندگی را بازخوانی کرد؛ حواس‌مان باشد که قصه غربت ولایت تکرارپذیر است.
این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: آنچه مسلمانان را فناپذیر کرده، دو باور شهادت و امید است؛ در صورتی که با تحریفات و انحرافاتی که وارد عزاداری‌ها می‌شود مقابله نکنیم دیگر چیزی از گوهر و حقیقت عاشورا باقی نمی‌ماند.
لطفیان ادامه داد: الگوپذیری از امام حسین(ع) را در محتوای اشعار و سخنان‌مان بگنجانیم و از بیان رویا و مکاشفاتی که با اصول مذهب سازگاری ندارد، اجتناب کنیم. عقلانیت و مستند بودن باورهای شیعه را زیر سؤال نبریم و از رفتار‌هایی که باعث وهن مذهب است نیز دوری کنیم.
یادآور می‌شود، علاقه مندان جهت شرکت در این مراسم می‌توانند به نشانی مشهد مقدس، خیابان آیت‌الله عبادی، کوچه 18، شهید حسین‌باشی، کوچه 2/2، پلاک 81 مراجعه کنند.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha