تحصیل یک‌هزار طلبه در حوزه‌های علمیه سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3745829
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

تحصیل یک‌هزار طلبه در حوزه‌های علمیه سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار طلبه در 12 حوزه علمیه سطح استان مشغول به تحصیل هستند که بالا بردن توان علمی و تحصیلی طلاب از رویکردهای اصلی حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مراسم محوری آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان روز گذشته، 19 شهریورماه با حضور ائمه جمعه، مسئولان حوزه‌ها و جمعی از طلاب استان در مسجد آيت‌الله شريفی زابل برگزار شد.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در این مراسم بیان کرد: امام خمینی(ره) نمونه یک عالم اهل عمل و رهبر دینی بودند؛ هیچ رهبر دینی در جهان به اندازه ایشان موفق به کشف مردم نشد و همین توجه و کشف مهم، پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد.
وی با بیان اینکه طلاب و روحانیان باید الگوی رفتار جامعه باشند، ادامه داد: کسوت حفظ دین و خدمت در لباس روحانیت، افتخار بزرگی است و لذا طلاب و علما باید به گونه‌ای باشند که موجب بصیرت‌افزایی شوند و خدای ناکرده، موجب بصیرت‌زدایی نشود.
امام جمعه زاهدان با اشاره به اهمیت ترویج سیره ائمه اطهار(ع) توسط روحانیان، بیان کرد: يكی از وظايف مهم حوزه‌های علميه، نهادينه كردن فرهنگ دينی و مذهبی مبتنی بر سيره اهل بيت(ع) است.
وی افزود: یک عالم زمانی می‌تواند تأثیرگذار باشد که وظیفه‌شناس بوده و به وظایف خود، به خوبی و با دقت‌نظر عمل کند و در حقیقت، علم و عمل را مقرون با یکدیگر سازد.

تحصیل یک‌هزار طلبه در حوزه‌های علمیه سیستان‌وبلوچستان

حجت‌الاسلام محمد باقری، مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: در حال حاضر بیش از یک‌هزار طلبه در 12 حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند که بالا بردن توان علمی و تحصیلی طلاب استان برای جلوگیری از مهاجرت به سایر استان‌ها از رویکردهای اصلی حوزه‌های علمیه استان است.
وی افزود: طلاب سیستان و بلوچستان در سه مقطع مقدماتی، متوسطه و عالی به صورت بلند مدت و کوتاه مدت تحصیل می‌کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه استان اظهار کرد: با توجه به گستردگی سیستان و بلوچستان، باید در زمینه افزایش شمار مدارس حوزه‌های علمیه در این استان حمایت بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام

captcha