لزوم دقت اهل قلم در نگارش واقعیت‌های تاریخی ‌برای نسل آینده
کد خبر: 3745834
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

لزوم دقت اهل قلم در نگارش واقعیت‌های تاریخی ‌برای نسل آینده

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه کرمان گفت: هر چه افراد اهل قلم تلاش کنند و واقعیت‌هایی که بر بشر گذشته را با دقت نگارش کنند، تأثیر آنها در نسل‌های آینده بیشتر خواهد بود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان روز گذشته، 19 شهریورماه در مراسم نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس گفت: انسان و زمان دو عنصری هستند که تاریخ را می‌سازند.
وی با اشاره به اینکه دو نگاه به تاریخ وجود دارد، افزود: نگاه بدبینانه به تاریخ این است که تاریخ ساخته و پرداخته ذهن بشر هستند و طبق این نگاه نسل‌های بعد هیچ تأثیری از نسل‌های قبل خود نداشته و نسبت به بعدی‌ها هم مؤثر نیستند و تاریخ حلقه‌های جداگانه از هم است که این نگاه غیرواقعی است.
‌علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: نگاه دوم به تاریخ این است که تاریخ علم است و همان طور که به علوم دیگر و دستاوردهای آنها اعتماد داریم به تاریخ هم باید اعتماد کرد، چون واقعیت‌های اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به اینکه انسان و زمان تاریخ را می‌سازند، تصریح کرد: نتیجه‌ نگاه دوم به تاریخ این می‌شود که هر نسلی نسبت به نسل‌های آینده مؤثر است و از نسل‌های قبل خود اثر می‌پذیرد.
امام جمعه کرمان ادامه داد: هر چه افراد اهل قلم تلاش کنند و واقعیت‌هایی که بر بشر گذشته را با دقت نگارش کنند، تأثیر آنها در نسل‌های آینده بیشتر خواهد بود.
‌علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه به‌عنوان یک شهروند و با توجه به عقیده‌ای که داریم از چهار تاریخ جهان، ایران، اسلام و دفاع مقدس باید اطلاعات مناسب داشته باشیم، ادامه داد: آنچه در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده بخشی از تاریخ فعال، مؤثر و سرنوشت‌ساز در آینده جهان بشریت و ایران است.
وی اظهار کرد: رزمندگان و ایثارگران ما تاریخ را ساخته‌اند که فقط در زمان آنها نخواهد بود، بلکه ادامه پیدا می‌کند و نسل‌های بعد تشنه این زمان خواهند شد که تاریخ را شما ساختید.
امام جمعه کرمان خطاب به رزمندگان دفاع مقدس گفت: ظرفیت رزمندگان ما بیش از این است که به توجه دیگران دلخوش باشند، هر چه می‌توانید خاطرات و آثار خودتان را ضبط و ثبت کنید، چون زمانی از قیمتی‌ترین کتاب‌های جهان خواهند شد.
وی تأکید کرد: شخصیت برخی انسان‌های تنها مربوط به زمان خودشان نیست، بلکه در آینده نیز ماندگار می‌شوند و تا نفس رزمندگان در این کشور هست، این کشور آسیبی نمی‌بیند.
انتهای پیام

captcha