ضرورت فعال‌تر شدن نشر دینی در حوزه فضای دیجیتال
کد خبر: 3745837
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
کرمی عنوان کرد:

ضرورت فعال‌تر شدن نشر دینی در حوزه فضای دیجیتال

گروه سلامت ــ مشاور معاون علمی رئیس جمهور معتقد است: هر فعالیتی که در حوزه دینی و نشر مکتوب در فضای حقیقی صورت می‌گیرد باید در حوزه رسانه‌های دیجیتال نیز لحاظ شود، چرا که متن‌های نرم افزاری در کنار کار‌های های‌تک در بین کشور‌های ثروتمند مسلمان طالب بسیاری دارد.

ارتقای تولید و تحریک تقاضا در تجهیزات آزمایشگاهی سلامت/ اهمیت نشر دینی در فضای دیجیتالپرویز کرمی، مشاور معاون علمی رئیس جمهور، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران ساخت به عنوان بخشی از جشنواره رسانه‌های دیجیتال بر اهمیت معرفی تجهیزات آزمایشگاهی تولید داخل تأکید کرد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه ایران ساخت یک جشنواره فرهنگی هنری در کنار نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بوده و عمدتا فضای آن فنی ـ مهندسی، تجهیزاتی و آزمایشگاهی است و در حوزه‌های مختلف مانند سلامت برگزار می‌شود.

کرمی بیان کرد: برپایی این جشنواره با هدف تحریک تقاضا و آشنایی جامعه با موضوعات های‌تک است و امیدواریم از زبان فعالان عرصه هنر به معرفی این موضوع پرداخته و جامعهاز  خدمات آن بهره‌مند شود.

مشاور معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه باید به ساخت و تولید تجهیزات آزمایشگاهی در داخل کشور کمک شود، عنوان کرد: ما به یک سری تجهیزات نیاز داریم، در حالی‌که آن‌ها را در اختیار نداریم، باید بین تولید کننده و مصرف کننده ارتباط برقرار کرده و از این طریق تحریک تقاضا کنیم و شرکت‌ها را به سمت تولید بیشتر سوق دهیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم سه هدف را برای این جشنواره در نظر بگیریم می‌توان آن‌ را توسعه تولید تجهیزات آزمایشگاهی در داخل کشور، ارتقای کیفیتی و استانداردی و رفع نیاز‌های تجهیزاتی کشور عنوان کرد.

کرمی در ادامه به جشنواره رسانه‌های دیجیتال و اهمیت نشر دینی پرداخت و گفت: هر فعالیتی که در حوزه دینی و نشر مکتوب در فضای حقیقی وجود دارد، باید در حوزه رسانه‌های دیجیتال نیز لحاظ شود، چرا که متن‌های نرم افزاری در کنار کار‌های های‌تک در بین کشور‌های ثروتمند مسلمان طالب بسیاری دارد.

وی افزود: به هر اندازه بتوانیم این‌ موارد را در فضای رسانه‌ای و بر خط منتشر کنیم و به سمع و نظر مخاطبان در کشور‌های مسلمان برسانیم، هم از نظر نشر دینی کار خود را انجام داده‌ایم و هم به درآمدزایی پرداخته‌ایم، نباید فقط فضای ۸۰ میلیونی ایران را در نظر بگیریم بلکه باید فضای جمعیت میلیاردی مسلمان را در نظر بگیریم تا ارزش افزوده این کار در حوزه‌های دانش بنیان شکل گیرد.
 
انتهای پیام
captcha