آموزش ۲۵ قرآن آموز در خانه «کوثر» ترکمانچای
کد خبر: 3745841
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

آموزش ۲۵ قرآن آموز در خانه «کوثر» ترکمانچای

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرخانه قرآن کوثر ترکمانچای‌ با بیان اینکه ۲۵ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، تجوید، مفاهیم و تفسیر از گرایش‌های آموزشی خانه قرآن کوثر ترکمانچای است.

 آموزش 25 قرآن آموز در خانه «کوثر» ترکمانچای

حجت‌الاسلام رضا نظری، مدیرخانه قرآن کوثر ترکمانچای در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 25 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، تجوید، مفاهیم و تفسیر از گرایش‌های آموزشی خانه قرآن کوثر ترکمانچای قلمداد می‌شود.
وی افزود: قرآن همان قانون خدايی و ناموس آسمانی است كه اصلاح دين و دنيای مردم را به عهده گرفته و سعادت جاودانی آنان را تضمين كرده است.
وی به پایه‌های سنی قرآن آموزان این خانه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پای‌های سنّی جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
‌نظری از تجوید به عنوان علمی در نیکو خواندن قرآن گفت و ادامه داد: علم تجوید به نیکو خواندن قرآن کمک می‌کنند. در تجوید به نحوهٔ صحیح ادای حروف از مخارجشان و نیز صفات آوایی هر حرف به تنهایی یا در کنار حروف دیگر پرداخته می‌شود. از قواعد دیگری که به آن توجه می‌شود محل وقف و وصل در هنگام خواندن قرآن با توجه به نشانه‌گذاری‌ها و معنی آیات است.
مدیرخانه قرآن کوثر ترکمانچای یادآور شد: شناخت پیدا کردن به عظمت کلام خدا و ایمان به آن و این‌که از چه مقام با عظمتی صادر شده و دربردارنده تمام برنامه‌های سعادت دنیا و آخرت است که به دنبال این اعتقادات تعبد و ایمان به غیب و ... حاصل می‌شود که بدون شناخت قرآن ممکن نیست که در آیات قرآن کریم به آن توجه ویژه‌ای شده است.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: قرآن در گمراهی، مايه هدايت و در نابينايی، مايه روشنی و موجب بخشش لغزش‌ها است. قرآن انسان را از نابودی حفظ می‌كند و از انحراف رهايی می‌بخشد، فتنه‌ها را روشن می‌سازد، آدمی را از دنيا به آخرت می‌رساند و كمال دين در آن نهفته است، هركس از قرآن فاصله گرفت در آتش افتاده است.
‌نظری تفسیر را در راهیابی به ژرفای قرآن تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: قرآن را باید شناخت و در زوایای آن کند و کاو کرد تا به ژرفا و درونمایه‌اش راه یافت و از رهنمودهایش پند گرفت. قرآن کریم در اهمیت تدبر و اندیشیدن در آیاتش سخن گفته است و مسلمانان را به مطالعه و تفکر در کلامش تشویق کرده است.

انتهای پیام

captcha