فعالیت ۱۴۴۴ هیئت مذهبی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3745846
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

فعالیت ۱۴۴۴ هیئت مذهبی در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۹۲ هزار هیئت مذهبی در کشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر ۱۴۴۴ هیئت مذهبی در خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کند که از این تعداد ۷۰ هیئت مذهبی در بیرجند هستند.

فعالیت 1444 هیأت مذهبی در خراسان‌جنوبی

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، غلامرضا عباسی‌مقدم، رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان‌جنوبی، شب گذشته 19 شهریورماه در مراسم اذن عزای حسینی که در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی در طول تاریخ تشیع از عناصر اصلی تاثیرگذاری بر فرهنگ اسلامی بودند.
وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی بزرگترین تشکل‌های مردمی در کشور هستند، افزود: این هیأت‌ها مستقیم زیر نظر رهبری فعالیت می‌کنند و ما به عنوان خادمین اهل بیت(ع) باید سربازان ولایت فقیه باشیم.
رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 70 درصد از مردم در هیأت‌های مذهبی شرکت‌ می‌کنند، تصریح کرد: هیأت‌های مذهبی در قبل و بعد از انقلاب نقش بسزایی در پشتیبانی نظام اسلامی داشتند و دارند.
عباسی‌مقدم با اشاره به توطئه‌های دشمنان، اظهار کرد: مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد اما این مشکلات نباید ما را از خدمات نظام و انقلاب اسلامی غافل کند.
وی با بیان اینکه دشمن به بهانه‌های واهی می‌خواهد به نظام و انقلاب اسلامی ضربه بزند، اظهار کرد: دشمنان بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی کاری انجام ندادند و امروز جنگ اقتصادی را ایجاد کردند.
رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: دشمن از طریق فضای مجازی در زندگی همه ما رسوخ کرده و در هیأت‌ها نیز نفوذ کرده است لذا باید هوشیار و دشمن شناس باشیم.
عباسی‌مقدم با بیان اینکه سخنرانان و مداحان در ماه محرم به روشنگری بپردازند، اظهار کرد: با توجه به برنامه اعلامی از سازمان تبلیغات اسلامی باید تمام هیأت‌ها در سامانه طوبی ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه 92 هزار هیأت مذهبی در کشور وجود دارد، یادآور شد: در حال حاضر 1444 هیأت مذهبی در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد 70 هیأت مذهبی در بیرجند هستند.
انتهای پیام

captcha