جهت‌گیری توسعه فعالیت‌های قرآنی؛ از اهداف اصلی موقوفات صومعه‌سرا
کد خبر: 3745862
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

جهت‌گیری توسعه فعالیت‌های قرآنی؛ از اهداف اصلی موقوفات صومعه‌سرا

گروه اجتماعی – امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه یکی از زمینه‌های گسترش فعالیت‌های قرآنی در صومعه‌سرا وجود موقوفات قرآنی است، گفت: اکثر نیات موقوفات صومعه‌سرا جهت‌گیری توسعه فعالیت‌های قرآنی دارد.

بهره‌مندی از مساجد و بقاع متبرکه منحصر به ایام خاصی نباشد

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری، امام جمعه صومعه سرا امروز، 20 شهریورماه در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان، اظهار کرد: صومعه‌سرا ظرفیت‌های خوبی در حوزه قرآنی دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید فعالیت قرآنی را در این شهرستان گسترش دهیم، گفت: اداره اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان صومعه‌سرا به برگزاری جلسات قرآنی در این شهرستان کمک کند.

‌راشدی‌نوری با بیان اینکه یکی از زمینه‌های گسترش فعالیت‌های قرآنی در صومعه‌سرا وجود موقوفات قرآنی است، گفت: اکثر نیات موقوفات صومعه سرا جهت‌گیری توسعه فعالیت‌های قرآنی دارد.

امام جمعه صومعه سرا با تاکید بر اینکه قرآن جاذبه دارد و مردم را جذب می‌کند، تصریح کرد: متاسفانه در جامعه ما تفسیر قرآن مغفول مانده و باید تلاش‌های جدی برای برگزاری جلسات تفسیر قرآن صورت گیرد.

راشدی‌نوری‌ بر بهره‌گیری از کمک‌های مردمی در توسعه فعالیت‌های دینی و قرآنی و نوسازی بقاع متبرکه تاکید کرد و گفت: مردم اگر نتیجه کمک‌های خود را در بقاع متبرکه ببینند رغبت بیشتری برای کمک به بقاع متبرکه و مساجد پیدا می‌کنند.

وی افزود: اتفاقی باید بیافتد این است که استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مساجد و بقاع متبرکه منحصر به ایام خاصی نباشد، بلکه باید همواره در طول هفته مورد بهره برداری قرار گیرند.

امام جمعه صومعه سرا به فرارسیدن ایام محرم اشاره و اظهار کرد: باید تلاش شود با کمک روحانیون و مبلغان، ارزش‌های عاشورا برای مردم بیان شود.

وی همچنین گفت: دشمن درصدد خدشه دار کردن معارف مکتب عاشوراست و در این زمینه برنامه‌های خود را بر تهی کردن مراسم عزاداری از شعور و تنها پرداختن به شور متمرکز نموده است.

‌راشدی‌نوری همچنین خواستار تشکیل ستاد رسیدگی به مساجد در شهرستان‌ها شد و گفت: تشکیل این ستاد باعث می‌شود تا نهادهای دخیل در امور فرهنگی در به صورت متحد در تدبیر امور مساجد نقش داشته باشند.

انتهای پیام

captcha