توصیه‌های ايمنی در مساجد و تکایا در ایام محرم و صفر
کد خبر: 3745869
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
عسکری اعلام کرد:

توصیه‌های ايمنی در مساجد و تکایا در ایام محرم و صفر

گروه اجتماعی ــ مديرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی شهردای کرمان گفت: در آستانه فرارسيدن ماه محرم و ايام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع)، سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی تدابير لازم را برای تأمین ايمنی هر چه مطلوب‌تر مراسم عزاداری، اندیشیده است.

به گزارش ایکنا از کرمان علی عسکری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهردای کرمان دیروز سه‌شنبه، 20 شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر ضرورت تامین ایمنی در آیین‌های عزاداری گفت: با آغاز ایام محرم، تمامی نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی در آماده باش كامل بوده و ضمن بازدید و كنترل محل‌های عزاداری، تمامی موارد احتمالی غیر ایمن شناسائی و ضرورت رفع آنها را به متولیان هیئات مذهبی متذكر می‌شوند.
وی افزود: لازم است همه مسئولان و متولیان مساجد، حسینیه، تکایا وهیئات مذهبی نکات ایمنی مربوط را رعایت کرده و با مراجعه به نزدیکترین ایستگاه آتش‌نشانی محل، مسائل ایمنی و چگونگی مقابله با آتش سوزی‌ها و حوادث دیگر را آموزش ببینند.
مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان بیان کرد: نصب کپسول‌های آتش‌نشانی در قسمت ورودی‌ها و خروجی‌ها در ارتفاع 1.5 متر از کف و کپسول CO2 جنب تابلو برق و نصب کپسول‌های آتش‌نشانی پودر گاز در نزدیکی محل‌های پارک خودروها و همچنین محل پارک خودروها در محدوده نزدیک جمعیت نباشد و همچنین درب‌های ورود و خروج کنترل شود و همیشه حداقل تعداد دو درب بدون قفل در دو ضلع متفاوت باز باشد و در مسیر ورود و خروج اجازه پارک خودرو داده نشود .
وی افزود: رعایت فاصله مناسب سیم‌ها، اتصالات، ادوات برقی و لامپ‌ها از مواد و مصالح قابل اشتعال پرچم، پلاکارد، پرده، فرش، تابلو و ... الزامی است و دقت شود هر فیوز برق باید استاندارد باشد و از به کار گیری فیوزهای تقویت شده و غیر استاندارد جدا خودداری کنید و گرفتن انشعابات متعدد از یک پریز برق و وارد آوردن بار بیش از ظرفیت و استفاده از لامپ‌های ولتاژ بالا بدون حباب و حفاظ مناسب خطر آفرین و خسارت بار است.
عسکری عنوان کرد: رعایت حداقل یک متر فاصله بین وسایل گرمازا و لوازم قابل اشتعال مانند پشتی، فرش، پرچم وغیره الزامی است و از روشن کردن هرگونه شعله‌رو باز در داخل یا کنار چادر تکایا برای گرم کردن محیط، پخت غذا، چای و غیره جدا خودداری شود و توصیه می‌شود مکان مناسبی در نقطه دیگری دور از محیط برگزاری مراسمات مذهبی به این امر اختصاص داده شود.
وی توصیه کرد: یک دستگاه قرقره آب آتش‌نشانی با استفاده ازشیلنگ فشار قوی به متراژ 20 متر و سرلوله مخصوص متصل به شبکه آب موجود در کنار درب‌های ورودی و خروجی نصب شود.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان ازشهروندان درخواست کرد: در صورت بروز آتش‌سوزی ضمن حفظ خونسردی همزمان با اطلاع حادثه به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ازطریق شماره‌گیری تلفن 125، برای خاموش کردن آتش‌سوزی با وسعت کم، در حد بستن شیر بخاری و یا استفاده از خاموش کننده‌های دستی اقدام کنند.
انتهای پیام

captcha