رشد ۵۲ درصدی صادرات ریلی از زاهدان به کویته پاکستان
کد خبر: 3745875
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
مدیرکل راه آهن جنوب شرق خبر داد:

رشد ۵۲ درصدی صادرات ریلی از زاهدان به کویته پاکستان

گروه اقتصادی ــ مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: در پنج ماه نخست امسال ۱۸ هزار و ۲۸۵ تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان صادر شد که نسبت به ۱۲ هزار و ۱۹ تن سال قبل، رشد ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۵۲ درصدی صادرات ریلی از زاهدان به کویته پاکستان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه آهن جنوب شرق، مجید ارجونی گفت: در پنج ماه نخست امسال ۱۸ هزار و ۲۸۵ تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان صادر شد که نسبت به ۱۲ هزار و ۱۹ تن سال قبل، رشد ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق بیان کرد: سیمان، قیر، گوگرد، گل سرخ و فوتس اویل عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به پاکستان است؛ همچنین عمده کالاهای وارداتی در این مسیر کنجد و برنج خوراکی و عمده کالاهای ترانزیتی گوگرد خام است.
وی افزود: در پنج ماه نخست سال‌جاری ۶۲ رام قطار در این خط ریلی تردد داشته که نسبت به ۵۴ رام قطار سال قبل، رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.
ارجونی ادامه داد: در سال ۹۶، ۹ هزار و ۱۷۵ تن کالا از طریق این خط ریلی از پاکستان به زاهدان وارد شد که نسبت به هفت هزار و۹۹۸ تن سال ۹۵ رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.
وی اظهار کرد: میزان ترانزت کالا از پاکستان به ایران از طریق این خط ریلی نیز از ۴ هزار و ۷۸۲ تن سال ۹۵ با رشد ۱۵۱ درصدی به ۱۲ هزار و ۲۶ تن در سال ۹۶ رسید. در سال ۹۶ همچنین ۳۳ هزار و ۴۳۶ تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان صادر شد که نسبت به ۱۷ هزار و ۲۰۷ تن سال ۹۵ رشد ۹۴ درصدی داشته است.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ میزان کالا حمل شده در زمینه صادرات توسط هزار و ۴۴۶ دستگاه واگن، در زمینه واردات توسط ۳۹۲ دستگاه واگن و در زمینه ترانزیت توسط ۵۲۱ واگن انجام شد.
وی افزود: در سال ۹۵ میزان کالا حمل شده در زمینه صادرات توسط ۷۱۸ دستگاه واگن، در زمینه واردات توسط ۳۳۶ دستگاه واگن و در زمینه ترانزیت توسط ۱۹۵ واگن صورت گرفت.
ارجونی تاکید کرد: مجموعا در سال ۹۰، ۱۶ رام، در سال های ۹۱ و ۹۲ به ترتیب چهار رام، در سال ۹۳ هشت رام، در سال ۹۴ ، ۶ رام قطار باری پاکستانی در مسیر زاهدان به کویته تردد داشته اما با توجه به پیگیری‌ها و تعامل صورت گرفته با راه آهن کویته پاکستان میزان تعداد رام قطارهای پاکستانی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به ترتیب ۸۲ و ۱۳۸ رام در این مسیر رشد چشمگیری داشته است.

انتهای پیام

captcha