اعزام ۱۶۰ مبلغ مذهبی توسط اوقاف به مناطق مختلف کرمان
کد خبر: 3745879
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
تدینی اعلام کرد:

اعزام ۱۶۰ مبلغ مذهبی توسط اوقاف به مناطق مختلف کرمان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقات و امور خیریه استان کرمان گفت: سازمان اوقات و امور خیریه استان کرمان امسال ۲ هزار نفر مبلغ روحانی را به مناطق مختلف کشور در ماه محرم اعزام می‌کند که از این تعداد حدود ۱۶۰ نفر به مناطق مختلف استان کرمان اعزام می‌شوند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقات و امور خیریه استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 20 شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: سازمان اوقاف در راستای طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» امسال ۲ هزار نفر مبلغ روحانی را به مناطق مختلف کشور در ماه محرم اعزام می‌کند که از این تعداد حدود ۱۶۰ نفر به مناطق مختلف استان کرمان اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه اوقاف جهت اجرای نیات واقفان در حوزه مسائل دینی نیاز دارد از ظرفیت روحانیان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خود بهره جوید، افزود: برخی تلاش دارند تا بین این دو فاصله بیندازند در صورتی که به برکت انقلاب اسلامی طی چندین سال گذشته سازمان اوقاف با احیای موقوفات مذهبی در کشور به صراحت نشان داد پشتوانه اقتصادی مهمی برای دین است.
حجت‌الاسلام تدینی با اشاره به اقدامات اخیر سازمان اوقاف جهت احیای موقوفات حوزه‌های علمیه در کشور بیان کرد: در شهر کرمان مدیریت موقوفات حوزه‌های علمیه را به خود طلبه‌های جوان حوزه واگذار کردیم و تاکنون اقدامات مؤثری جهت رسیدگی به پرونده مستاجرین و متصرفین انجام شده و روند رسیدگی وضعیت این اراضی با هماهنگی حجت‌الاسلام علیدادی، نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در حال انجام است.
وی با بیان اینکه تلاش سازمان اوقاف در کنار تمام بحث‌های تبلیغی، گزینش طلاب ولایی و انقلابی و معرفی آن‌ها در سطح جامعه است، افزود: یک طلبه نمی‌تواند نسبت به حکومت اسلامی بی‌تفاوت باشد چرا که دشمن به‌صورت سازماندهی شده و با برنامه در حال کار علیه اسلام است افزود: باید هوشیار باشیم چرا که دشمن هدفدار و با محتوا کار می‌کند.
حجت‌الاسلام تدینی با بیان اینکه رهبر انقلاب سه وظیفه مهم را بر دوش طلاب گذاشته که مهم‌ترین آن هدایت فکری و دینی مردم است، گفت: معارف دین را باید به خوبی و بدون تحریف به فرزندان خود یاد بدهیم چرا که هدایت دینی و فکری مردم با روحانیت است.
مدیر کل اوقات و امور خیریه استان کرمان اظهار کرد: سازمان اوقاف یک سازمان در چارچوب نیات واقفان و هدف آن تحقق منویات مقام معظم رهبری می‌باشد و تقاضا داریم مبلغان در محافل و برنامه‌های سخنرانی خود طی این ایام علاوه بر شفاف‌سازی مسائل حوزه وقف نسبت به ترویج این سنت حسنه، مردم را تشویق به وقف‌هایی کنند که در خدمت جامعه و نیازهای روز اجتماع باشد.
انتهای پیام

captcha