عامل انحرافات در عزاداری، نفوذ در هیئت‌های مذهبی است
کد خبر: 3745889
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

عامل انحرافات در عزاداری، نفوذ در هیئت‌های مذهبی است

گروه معارف ــ سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر گفت: عامل به وجود آمدن انحرافات در فرهنگ عزاداری نفوذ در هیئت‌های مذهبی است.

عامل به وجود آمدن انحرافات در فرهنگ عزاداری نفوذ در هیئت‌های مذهبی است

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد صحرانشین، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر با بیان اینکه جنگ نرم و مسئله نفوذ از محورهای اصلی بیانات رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: ما بر این باوریم که هیئت‌های مذهبی مانند عموم جامعه در معرض این آسیب‌ها قرار خواهند گرفت، گرچه تأثیر نفوذ در هیئت‌ها بسیار ناکارآمد و اندک است اما همین مقدار هم آزاردهنده و باعث به وجود آمدن بدعت‌ها و انحرافات در فرهنگ عزاداری است.
وی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی به دلیل قرار گرفتن در صف اول مراسم اهل بیت(ع) باید از سرچشمه فضائل مکتب خاندان عصمت و طهارت(ع) بیاموزند، افزود: نقش یک هیئت مذهبی از سازمان تبلیغات و یک وزارتخانه چه در نقش‌های مثبت و چه در آثار منفی بیشتر است.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر افزود: محرم از بزرگترین عوامل ترویج فرهنگ زیبای دینی به شمار می رود اما این تنها کارکرد ماه محرم نیست بلکه می تواند جلوی بسیاری از انحرافات اعتقادی و خرافی را بگیرد در ماه محرم هر کسی با هر مرامی زیر پرچم و بیرق امام حسین علیه السلام جمع می شود و بر سر و سینه می زند.
وی عنوان کرد: این شور و هیجانی که در این ماه به راه می افتد می تواند هر خس و خاشاکی را از مسیر رودخانه زلال اسلام و تشیع کنار بزند و البته باید هوشیار بود چرا که دشمن از همین فرصت استفاده کرده در صدد لطمه زدن به عاشورا و عزاداری حسینی است و تلاش هایی نیز کرده است.
حجت الاسلام صحرانشین تصریح کرد: این اشک و عزا و خون و ماتم عاشورایی، فقط شور عاطفی در برابر یک ظلم فجیع نیست، بلکه اعتراض و حماسه و خروش و خیزش علیه فساد و انحراف از پیام دین و ستم نظام سلطه جهانی در کنار فرهنگ سازی و تعالی طلبی و پیوند ارزشها و حبّ و مودّت با خاندان عصمت و طهارت هم هست.
وی در پایان گفت: بنابراین محرم و صفر یک سرمایه بی بدیل اجتماعی تاریخی است که اسباب تجدید حیات مسلمانان و عزّت آفرینی آنان در برابر جریان های معارض و زمینه بازیابی تمدن نوین اسلامی در دوران معاصر است.
انتهای پیام/

captcha