طنین نوای کاروان نینوا در بیرجند
کد خبر: 3745897
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

طنین نوای کاروان نینوا در بیرجند

گروه اجتماعی ــ مسئول کاروان نمادین نینوا در بیرجند گفت: در روز دوم ماه محرم، کاروان نمادین نینوا در این شهر به حرکت درمی‌آید.

طنین نوای کاروان نینوا در بیرجند

هادی مساح، مسئول کاروان نمادین نینوا در بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌‌جنوبی اظهار کرد: کاروان نمادین نینوا همه ساله به همت مجتمع فرهنگی مذهبی محبان الزهرا، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تالیات ذکر، برخی از هیئت‌های مذهبی و دستگاه‌های اجرایی استان در سطح بیرجند حرکت می‌کند.
وی با بیان اینکه این کاروان در روز دوم محرم در سطح شهر بیرجند به حرکت درمی‌آید، افزود: روز دوم محرم، روز ورود کاروان امام حسین(ع) به سرزمین کربلا است که 200 نفر در این کاروان حضور داشتند.
مسئول کاروان نمادین نینوا در بیرجند ادامه داد: گهواره حضرت علی اصغر(ع) و کجاوه‌هایی برای نشان دادن کاروان امام حسین(ع) در سرزمین کربلا در این کاروان نمایش داده می‌شوند.
مساح بیان کرد: این قافله نمادین از ساعت 8 صبح تا 11 شب روز 21 شهریورماه، مصادف با دوم محرم امسال در خیابان‌های اصلی بیرجند به حرکت درخواهد آمد.
وی با بیان اینکه این قافله برای سیزدهمین سال در شهرستان بیرجند به حرکت درمی‌آید، یادآور شد: دوخت تمام لباس‌های این کاروان توسط هم استانی‌ها و به صورت رایگان انجام شده است.
انتهای پیام

captcha