قرار گرفتن در مسیر قرآن، خانواده‌ها را بیمه‌ می‌کند
کد خبر: 3745916
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

قرار گرفتن در مسیر قرآن، خانواده‌ها را بیمه‌ می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یک استاد دانشگاه، با تاکید بر این‌که اگر فعالیت‌های قرآنی مردم نهادینه شود و خودشان در این رابطه احساس مسئولیت کرده و فرزندان خود را در این مسیر هدایت و حمایت کنند، خانواده‌های این جامعه بیمه‌ قرآنی می‌شوند، گفت: متاسفانه مردم نیز این تفکر را دارند که چون جامعه ما یک جامعه‌ اسلامی است، دولت باید در رابطه با فعالیت‌های قرانی اقدام کند.

 عجین شدن با قرآن روح انسان را از آسیب‌ دور می‌کند

مجید باوردی، قاری قرآن کریم و استاد دانشگاه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که خانواده‌ها فرزندانشان را به سمت قرآن هدایت کنند، گفت: فعالیت‌های قرآنی و عجین شدن با قرآن روح انسان را از آسیب‌ها دور می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که اگر فعالیت‌های قرآنی نیزمردم نهاد شود و مردم خودشان در این رابطه احساس مسئولیت کرده و فرزندان خود را در این مسیر هدایت و حمایت کنند، خانواده‌های این جامعه بیمه‌ قرآنی می‌شوند، افزود: متاسفانه مردم نیز این تفکر را دارند که چون جامعه ما یک جامعه‌ اسلامی است، دولت باید در رابطه با فعالیت‌های قرانی اقدام کند.

باوردی، ادامه داد: اگر فکرمان این باشد که مردم خود را از انجام فعالیت‌های قرآنی مبرا دانسته و این فعالیت‌ها را صرفاً وظیفه‌ دولت و دستگاه‌های اجرایی و... بدانند، در نتیجه فعالیت‌های قرآنی در جامعه کمرنگ تر خواهد شد.

مشاور قرآنی استاندار آذربایجان شرقی، در ادامه بر اهمیت فراگیری معنا و محتوای قرآن در کنار صوت و لحن اشاره کرد و افزود: اگر یک قاری قرآن را با معنی و محتوا درک کرده و قرائت کند، در ابتدا آیات بر وجود خود قاری تاثیر مثبت گذارده و سپس بر شنوندگان موثر واقع می‌شود.
انتهای پیام

captcha