جبهه استکبار درصدد تخریب روحیه مقاومت ملت ایران است
کد خبر: 3745922
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

جبهه استکبار درصدد تخریب روحیه مقاومت ملت ایران است

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه جبهه استکبار درصدد تخریب روحیه مقاومت ملت ایران در برابر ظالم است، گفت: انقلاب اسلامی امروز وارد ٤٠ سالگی شده و در این مدت به خوبی توانسته در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی بایستد.

جبهه استکبار در صدد تخریب روحیه مقاومت ملت ایران است
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های دشمن تخریب فرهنگ مقاوم انقلاب اسلامی ایران است که نشات گرفته از عاشوراست و در این زمینه تلاش های گسترده ای را انجام داده است.
وی ادامه داد: ملت ایران دارای غنی ترین فرهنگ ها اعم از دینی، اسلامی و تشیع بوده و آنچه داریم از عظمت ولایت پذیری و تاسی به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
امام جمعه ایلام با ذکر اینکه امروز ابعاد مختلف این فرهنگ مورد هجمه است، گفت: بی شک دشمن کاری از پیش نخواهد برد چراکه فرهنگ اهل بیت ریشه در باورهای دینی و اعتقادی مردم دارد.
لطفی اضافه کرد: باید این فرهنگ دینی و اعتقادی مردم تقویت شده و برابر هجمه های دشمن مصون شود چراکه مکتب عاشورا برای ملت ایران بسیار مهم، ارزشمند و اساسی است.
وی با اشاره به حلول ماه محرم گفت: برای مقابله با هجمه های گوناگون و ترفندهای دشمن در ماه پیروزی خون بر شمشیر که با برنامه‌های شیطانی زیادی همراه است باید آمادگی لازم وجود داشته باشد.
امام جمعه ایلام شورای فرهنگ عمومی و سیاستگذاری‌ها در این شورا را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: با توجه به برنامه های دشمن این شورا باید زمینه حفظ ارتباط نسل جوان با رویدادهای انقلاب و جنگ را بیش از گذشته فراهم کند.
لطفی اظهار کرد: خوشبختانه تعامل بین اعضا شورای فرهنگ عمومی در این استان بسیار خوب و خروجی این شورا تاکنون خدمات رسانی به مردم بوده است.
وی همچنین به آسیب های اجتماعی موجود در استان اشاره کرد و یادآور شد: در زمینه طلاق و خودکشی باید بصورت کارشناسانه علل و عوامل آن شناسایی شود چراکه زنگ خطری برای اضمحلال خانواده هاست.
وی از دست اندکاران حوزه فرهنگ و هنر استان خواست با استفاده از فرصت ایام محرم برای تقویت بنیه دینی و اعتقادی نسل جوان که نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت، استفاده لازم را ببرند.
انتهای پیام
captcha