لزوم ترویج «فرهنگ کتابخوانی» در تمام نقاط شهر
کد خبر: 3745925
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

لزوم ترویج «فرهنگ کتابخوانی» در تمام نقاط شهر

گروه فرهنگی - نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فرهنگ عمومی کتابخوانی باید در تمام نقاط اعم از اتوبوس، تاکسی و خیابان گسترش یافته و در واقع باید با کتاب زندگی کرد و همراه بود ولی امروزه از این فرهنگ فاصله داریم و باید بتوانیم به آن نزدیک شویم.

آذربایجان‌غربی، مرکز ثقل فرهنگ کشور است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سیدهادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز، 20 شهریورماه در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه بیان کرد: هرچه نمایشگاه‌های کتاب و فرهنگ کتابخوانی توسعه یابد، به مراتب در سبک زندگی نیز تأثیر مستقیم دارد.

وی اظهار کرد: از گذشته‌های دور هر زمان فرهنگی قصد حمله به فرهنگ کشور دیگر را داشته، به کتابخانه‌ها حمله کرده و آتش زده‌ است و اگر امروز برخی تمدن‌ها به عنوان نقاط کور تاریخ هستند و حتی خلأهای تاریخی ما به دلیل این است که در گذشته کتابخانه‌های بسیاری توسط دشمنان به آتش کشیده شده است.

بهادری تصریح کرد: اهمیت فرهنگ مکتوب بسیار فراوان بوده و فرهنگ مکتوب باید توسعه یافته و نسل‌های آینده را باید با فرهنگ کتابخوانی آشنا کنیم تا این فرهنگ غنی همچون گذشته سینه به سینه به آیندگان انتقال یابد.

وی بااشاره به اینکه در برخی انتشارات سطح دنیا انتشارات 500 ساله ادامه دارد و تعداد کتاب‌های چاپ شده به میلیون‌ها نسخه می‌رسد، خاطرنشان کرد: ما در ابتدای راه هستیم و تمام اسپانسرهای فرهنگ کتاب که مردم هستند در توسعه این عرصه باید کمک کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در فرهنگ کتابخوانی، اسپانسرها در واقع کتابخوان‌ها هستند و هرچه کتابخوان بیشتر باشد، صنعت کتاب و صنایع وابسته به آن نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: فرهنگ عمومی کتابخوانی باید در تمام نقاط اعم از اتوبوس، تاکسی و خیابان گسترش یافته و در واقع باید با کتاب زندگی کرد و همراه بود ولی امروزه از این فرهنگ فاصله داریم و باید بتوانیم به آن نزدیک شویم.

بهادری با اشاره به اینکه کتاب به انسان آرامش، صفا و روشن‌بینی می‌دهد، یادآور شد: هرچه بیشتر با کتابخوانی آشتی کنیم، جامعه‌ای سالم‌تر و امیدوار‌کننده‌تر خواهیم داشت چرا که کتاب به انسان چشم‌انداز زندگی را نشان می‌دهد و در واقع کتاب، شخصیت انسان را از کودکی می‌سازد.

وی با تأکید بر اینکه شهر ارومیه به تمدن و فرهنگ مشهور است، ادامه داد: آذربایجان‌غربی، قطب و مرکز ثقل فرهنگ کشور بوده و فرهنگ استان بسیار غنی است و به برکت و پاسداشت خون شهدا، فرهنگ ما باید بیش از پیش متجلی شود.

انتهای پیام

captcha