آیین تعویض پرچم گنبد منور و پوشش ضريح مطهر رضوی برگزار شد
کد خبر: 3745929
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱

آیین تعویض پرچم گنبد منور و پوشش ضريح مطهر رضوی برگزار شد

گروه فرهنگی ــ آیین سنتی تعویض پرچم گنبد منور بارگاه امام علی بن موسی الرضا(ع) و پوشش ضریح مطهر در آستانه آغاز ماه محرم الحرام برگزار شد.

آیین تعویض پرچم گنبد منور و پوش ضريح مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، همزمان با غروب 29 ذی الحجه آیینی معنوی تعویض پرچم گنبد منور و پوشش ضريح مطهر رضوی در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد.

این آیین که از ساعت 18 روز دوشنبه 19 شهریور ماه با حضور تولیت آستان قدس رضوی، خادمان و زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت رضا(ع) در صحن انقلاب اسلامی این بارگاه منور برگزار شد، طی آن پرچم سبز گنبد منور و پوشش ضریح مطهر امام رضا(ع) تعویض و پرچم عزای حسینی با عبارت «نصرمن الله و فتح قریب» جایگزین شد.

گفتنی است، پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) هم‌زمان با اعیاد و ایام شهادت تعویض می‌شود که در مناسبت‌های عزا و شهادت رنگ پرچم و پوشش ضریح سیاه و در اعیاد و میلاد به رنگ سبز تغییر پیدا می‏‌کند.

در این مراسم حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، عنوان کرد: مستکبران و حکومت‌های دست نشانده آن‌ها برای ایجاد تفرقه و جدایی دو ملت ایران و عراق بسیار تلاش کردند اما اربعین حسینی جلوه‌ای است که تن تمام مستکبرین را به لرزه درآورد.

وی با تاکید بر اینکه جریان اربعین جبهه متحد مقاومت در مقابل مستکبران را رقم زد، افزود: دشمنان اسلام می‌‎خواهند بین دو ملتی که قبل از اینکه با یکدیگر همسایه باشند، هم دین، هم کیش، هم عقیده، همدل و هم آهنگ هستند اخلاف افکنی کنند، اما هرگز اربعین کم رونق یا بی رونق نخواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: مگر مردم دلداده در عراق را ندیدید که با جان و دل از زائران پیاده پذیرایی می‌کنند و دست رنج یک سال کار و تلاششان را به زائران اباعبدالله(ع) عرضه می‌کنند.

حجت الاسلام رئیسی افزود: امروز مشهدی‌ها و ملت ایران، توفیق میزبانی از میهمانان عالی قدر امام رضا(ع) را دارند و با جان و دل از زوار همسایه پذیرایی می‌کنند.

انتهای پیام

captcha