دو سوم خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری کشور فعال هستند
کد خبر: 3745931
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

دو سوم خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری کشور فعال هستند

گروه فرهنگی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ٢ هزار و ٣٠٠ خبرگزاری و پایگاه خبری در کشور وجود دارد گفت: از این تعداد دو سوم آنها فعال هستند.

دو سوم خبرگزاری‌ها و پایگاه خبری کشور فعال هستند
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: علاوه بر این هفت هزار نشریه نیز در کشور در حوزه اطلاع رسانی فعالیت می کند.
وی با اشاره به فعالیت ٢٢ هزار کانون فرهنگی، هنری مسجد در کشور تاکید کرد: در این زمینه شورای سیاستگذاری نظارت بر فعالیت این کانون ها با عضویت شخصیت های موثر در حوزه فرهنگی و دینی نیز فعالیت می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از رویکردهای این وزارتخانه را ترویج فرهنگ دینی برشمرد و گفت: مساجد به عنوان کانون و پایگاه اصلی حرکت های دینی محسوب شده و در این زمینه اقدام های گسترده ای انجام داده است.
صالحی با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: به همین مناسبت اجرای برنامه های فرهنگی با موضوع دینی نظیر اجرای تعزیه، اکران فیلم های سینمایی کوتاه و بلند و سایر فعالیت های فرهنگی، هنری در دستور این وزارتخانه قرار گرفته است.
وی تلاش برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با هدف ارتقا آگاهی های اجتماعی را از دیگر برنامه های این وزارتخانه در طول سال برشمرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به مفاخر فرهنگی را از دیگر برنامه های این وزارتخانه برشمرد و گفت: در این زمینه سال گذشته ٧٠ همایش با هدف حفظ ارتباط جامعه فعلی با نسل فرهنگی گذشته و هویت بخشی به استان ها توسط انجمن مفاخر فرهنگی در سطح کشور برگزار شده است.
صالحی به رویکرد جدید این وزارتخانه با انجام سفر‌های استانی کاربردی و انعقاد تفاهم نامه با استانداران اشاره کرد و گفت: این برنامه امسال در دستور کار قرار گرفته و ایلام هشتمین استان است که با این نگاه سفر به آن انجام شده است.
صالحی گفت: ایلام با داشتن مردمی که باورهای عمیقی دینی دارند از استان های مرزی مهم و اساسی کشور محسوب شده که نقش مهمی هم در پیروزی دفاع مقدس داشته است.
وی ابراز امیدواری کرد حضور در این استان موجب ترسیم فعالیت های جدید فرهنگی و هنری در استان شده و آینده ای درخشان در این حوزه برای استان رقم بخورد.
انتهای پیام
captcha