رسانه‌ای شدن حضور یا عدم حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل و شورای امنیت صحیح نیست
کد خبر: 3745944
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
امیر علی ابوالفتح:

رسانه‌ای شدن حضور یا عدم حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل و شورای امنیت صحیح نیست

گروه سایسی ــ کارشناس مسائل امریکا با بیان اینکه طرح موضوع حضور یا عدم حضور رئیس‌جمهور کشورمان در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت و ارائه تحلیل درباره آن در فضای رسانه‌ای صحیح نیست، گفت: بهتر است این مسئله به عهده بالاترین نهاد تصمیم‌گیر در کشور، شورای عالی امنیت ملی، گذاشته شود و به سطح رسانه‌ای کشیده نشود.

به گزارش ایکنا این روزها یادداشت‌ها و تحلیل‌های گوناگونی در رسانه‌‌‌های کشور در خصوص حضور یا عدم حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، در مجمع عومی سازمان ملل و نشست شورای امنیت مطرح است.

این مسئله از آنجا اهمیت پیدا کرده که آمریکا، ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد و براساس آخرین اخبار دونالد ترامپ قصد دارد به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت، در نشست این شورا با موضوع بررسی نقض قوانین بین ‌المللی از سوی ایران حاضر شده و سخنرانی کند و همین مسئله حساسیت‌هایی را برانگیخته و سبب شده تحلیل‌های مختلفی در خصوص نوع مواجهه کشورمان با این صحنه در فضای رسانه‌ای منتشر شود.

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در این باره گفت: به عقیده من طرح این موضوع و ارائه تحلیل درباره آن در رسانه‌ها امر نادرستی است و تبعاتی دارد. به هر حال حتما نهادهایی مانند شورای عالی امنیت ملی، به بحث، بررسی و ارزیابی این موضوع می‌پردازند و چه رئیس‌جمهور در این اجلاس شرکت کند یا نکند قطعا با تأیید بالاترین مقام و نهاد کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به عبارتی قابل تصور نیست که چنین اتفاق مهمی تأیید بالاترین مقام و نهاد کشور را همراه خود نداشته باشد. لذا بهتر است این مسئله به عهده بالاترین نهاد تصمیم‌گیر در کشور گذاشته شود و به سطح رسانه‌ای کشیده نشود.

ابوالفتح اظهار کرد: زیرا متأسفانه این تحلیل‌ها با نگاه‌ها و دعواهای سیاسی و داخلی نیز خلط می‌شود و اصل قضیه را لوث می‌کند و لذا به عقیده من در این خصوص بهتر است مقامات اظهارنظر کنند.

این کارشناس مسائل امریکا تأکید کرد: در واقع صحبت من این است که طرح این مباحث در افکار عمومی صحیح نیست ولی به این معنا نیست که درباره آن فکر نشود و پیش‌بینی و تحلیل از سوی نخبگان صورت نگیرد اما لزومی ندارد در فضای رسانه‌ای مطرح شود.

انتهای پیام

captcha