کتاب، بیدارکننده وجدان انسان است
کد خبر: 3745952
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

کتاب، بیدارکننده وجدان انسان است

گروه فرهنگی ــ نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کتاب بازدارنده بوده و وجدان انسان را بیدار می‌کند، گفت: متاسفانه امروز کتاب‌ها با ورود فضای مجازی غریب واقع شده‌اند.

کتاب، وجدان انسان را بیدار می‌کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه بیان کرد: صلابت کنونی انقلاب اسلامی، مدیون عاشورا بوده و این فرهنگ عاشورایی بود که انقلاب را همه‌جانبه نمود و همه مردم وارد صحنه انقلاب شدند.

وی ادامه داد: دین مبین اسلام بر حفظ فرهنگ خانواده تاکید دارد و ناشران نیز به این موارد اهمیت می‌دهند و امام راحل نیز بارها در وصیت نامه سیاسی خود بر این موارد تاکید کرده‌است.

قاضی پور با تاکید بر اینکه مشکل کنونی ناشران کاغد است، یادآور شد: این صنعت در کشور به خوبی شناسایی شده و در استان چندین معدن سنگ وجود دارد که توانایی تولید کاغذ داشته و ادارات و سازمانهایی که سرمایه‌گذاری های کلان انجام می دهند بهتر است در این راستا نیز سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: کتابها، نسل ها را به یکدیگر منتقل می‌کنند و به دلیل فرهنگ غنی کشور کاغذ موردنیاز باید در داخل کشور تولید شود و چون قیمت کتابها 80 درصد وابسته به کاغذ است، اگر بتوانیم کاغذ ارزان در اختیار ناشران قرار دهیم این مشکل حل خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر 9 میلیون بی سواد و 4 میلیون نفر بازمانده از تحصیل داریم و این در شان جمهوری اسلامی نیست که این تعداد بی سواد و بازمانده از تحصیل داشته‌باشد.

وی بابیان اینکه کتاب بازدارنده بوده و وجدان انسان را بیدار می‌کند، گفت: متاسفانه امروز کتاب‌ها با ورود فضای مجازی غریب واقع شده‌اند.

انتهای پیام

captcha