وجود بیش از ۲ هزار رقبه تجاری و مسکونی در سنندج
کد خبر: 3745958
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

وجود بیش از ۲ هزار رقبه تجاری و مسکونی در سنندج

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج از وجود دو هزار و ۸۵۰ رقبه تجاری و مسکونی در شهرستان سنندج خبر داد.

وجود بیش از 2 هزار رقبه تجاری و مسکونی در سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا ادریس هنرور، رئیس ادار اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج در نشست تخصصی رسانه‌ای معرفی سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان کردستان که امروز، 20 شهریورماه در اداره اوقاف سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سامانه جامع اطلاعات موقوفات از سال 88 در سطح کشور راه‌اندازی شده که تمام اطلاعات، متراژ، موقعیت مکانی، مساحت، رقبات، اجاره‌بها و ... موقوفات در آن ثبت شده است.
وی افزود: کسانی که متقاضی واگذاری، اجاره و تمدید اجاره زمین‌های وقفی هستند باید به اداره اوقاف مراجعه کرده تا اطلاعات آنان ثبت شده و بعد از ارجاع آن به کارشناسان و بررسی های لازم رقبات تجاری و مسکونی در اختیار فرد قرار می‌گیرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج بیان کرد: بعد از قرارداد فیش اجاره‌بها به صورت یکساله یا سه ساله صادر می‌شود و در اختیار فرد قرار می‌گیرد.
وی از وجود دو هزار و 850 رقبه تجاری و مسکونی در شهرستان سنندج خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد 870 رقبه تجاری، هزار و 800 رقبه مسکونی و 180 رقبه مسکونی و تجاری اداره کل اوقاف و امور خیریه است که رقبات اوقاف به صورت مزایده به افراد واگذار می‌شود.
ماموستاهنرور عنوان کرد: تمام طرح و نقشه‌ها، عملیات اجاره، ابطال اجاره‌نامه، برنامه‌های فرهنگی، غبارروبی در سامانه جامع اطلاعات موقوفات ثبت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این سامانه هز بقع حساب اختصاصی خود را دارد، یادآور شد: این امر باعث شده تا راه هر گونه اختلاس را بر فرد ببنددچراکه واریز یک حواله اموال وقفی شش نفر بر آن نظارت دارند و رئیس سازمان نیز از این مبلغ مطلع خواهد شد.
انتهای پیام

captcha