«ضیافت اندیشه»؛ گامی در جهت تعمیق باورسازی در دانشجویان
کد خبر: 3745963
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

«ضیافت اندیشه»؛ گامی در جهت تعمیق باورسازی در دانشجویان

گروه اجتماعی ــ مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام‌نور همدان هدف از برگزاری طرح «ضیافت اندیشه» دانشجویان را کمک به حوزه باورسازی دانشجویان دانست و گفت: هرچند اجرای این طرح الزامی نیست اما نباید این فرصت را از دست داد چرا که این دوره باعث شناخت عمیق افراد نسبت به مسائل می‌شود.

طرح «ضیافت اندیشه» به باورسازی عمیق دانشجویان کمک می‌کند

حجت‌الاسلام رضا محمدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور استان همدان در گفت‌‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: طرح ضیافت اندیشه طی سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان به صورت سراسری و کلی برگزار می‌شد اما در حال حاضر این طرح فقط در دانشگاه‌های پیام‌نور برگزار می‌شود چرا که این دانشگاه قانون مختص این طرح را دارد.
محمدی با اشاره به اینکه قانون برگزاری طرح ضیافت اندیشه در تمام دانشگاه‌های استان وجود دارد و الزامی برای برگزاری آن نیست، ادامه داد: تمام دانشجویان دانشگاه پیام‌نور استان همدان برای شرکت در طرح ضیافت باید به دانشگاه پیام نور مرکز همدان مراجعه کنند که در این دوره حدود 320 نفر شرکت کردند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور استان همدان با اشاره به دو بخش آموزشی و فرهنگی طرح یادآور شد: بخش آموزشی در چهار سرفصل برگزار می‌شود که شامل انقلاب اسلامی، مبانی اسلامی، اخلاق اسلامی و تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه است. در این طرح 5 کلاس و در دو زمان صبح از ساعت 8 تا 12 برای دانشجویان دختر و از ساعت 12 تا 16 برای دانشجویان پسر برپا می‌شود.
وی اعلام کرد: در دوره‌های قبل بخش فرهنگی هم همراه با بخش آموزشی برگزار می‌شد اما در این دوره به علت فشرده بودن زمان برگزاری و مراعات حال دانشجویان به علت شاغل بودن برخی دانشجویان، برگزار نشد و در عوض دانشجو را به یک سامانه مجازی هدایت کردیم تا در این سایت سرفصل تعریف شده را طی و گواهی مربوطه را دریافت کند.
وی با اشاره به نحوه هزینه‌کرد مبالغ دریافتی از دانشجویان برای ثبت‌نام در طرح ضیافت خاطرنشان کرد: تمام مبالغ به حساب نهاد رهبری واریز و پرداخت شده به طوری‌که بخش عمده این هزینه‌ها مربوط به اساتیدی است که برای تدریس به این طرح دعوت شده‌اند، موارد مصرف دیگر این مبالغ مربوط به بخش هزینه‌های مصرفی مانند پذیرایی از دانشجویان بوده و در نهایت اگر از هزینه‌های پرداختی مبلغی اضافه بماند در مسائل فرهنگی هزینه می‌شود همانند دوره‌های قبل که براساس معیارهای تعریف شده یا به صورت قرعه‌کشی جوایزی به افراد داده می‌شد.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام‌نور همدان در بخش پایانی سخنانش هدف از برگزاری طرح ضیافت را کمک به حوزه باورسازی دانشجویان دانست و گفت: هرچند اجرای این طرح الزامی نیست اما نباید این فرصت را از دست داد چرا که این دوره باعث شناخت عمیق افراد نسبت به مسائل می‌شود.
وی با بیان اینکه هدف دیگر تسهیل کار افراد است، خاطرنشان کرد: برگزاری طرح ضیافت اندیشه از وظایف نهاد رهبری است و واحد آموزش دانشگاه به لحاظ قانونی اجازه برگزاری این طرح را ندارد. عموم کسانی‌که در این طرح شرکت می‌کنند یا در ترم‌های آخر مشغول تحصیلند یا و برای فارغ‌التحصیل شدن باید واحدهای معارفی را گذرانده باشند و اگر این طرح برگزار نشود زمان تحصیل این افراد یک ترم اضافه‌ خواهد شد.
انتهای پیام

captcha